"Ny" i gamet, ute etter tips

Takker for alle tips. Ja, jeg håper jo på at det vil bli litt bedre når jeg får oppgradert status snart, er det gold jeg trenger for å gå på fast track? Ellers har jeg jo SAS kort også, samt at jeg har fått valgfri jorden rundt gave av fattern sammen med min samboer, så må prøve å rake opp noen poeng der også. Blir ikke akkurat first, men på den turen vil destinasjonene stå som første pri, ikke transportmiddelet :)

Takker for alle tips. Ja, jeg håper jo på at det vil bli litt bedre når jeg får oppgradert status snart, er det gold jeg trenger for å gå på fast track?
Skyteam har et konsept som heter Skypriority for sine status pax, dette er implementert på de fleste flyplassene de opererer fra.

For gull gjelder:
SkyPriority makes it easier to find your way

You will now automatically benefit from SkyTeam’s first alliance-wide service: SkyPriority. Discover the smoothest way to pass through airport checkpoints when flying with SkyTeam airlines. Simply follow the signs with the special label and enjoy all the priority services:

priority check-in
priority baggage drop-off and handling
priority at immigration and security
priority service at the ticket office and transfer desk
priority boarding
På OSL mener jeg å huske du må ha AF/KL business billett for å bruke fast track.

Last edited:
Har flydd litt med AF/KL som både elfenben, sølv, gull og platinum, og må si at statusen er minimalt verdt. Eneste positive er loungen på OSL, ellers følte jeg at den var helt bortkastet på flighter med eget metall. Fløy man derimot med DL/NW/CO i USA ble man hjertelig mottatt, fikk ofte oppgraderinger osv.
Har selv vært sølv og gull noen år, på AF/KL metall er upgrade raten = 0.

Har flydd litt med AF/KL som både elfenben, sølv, gull og platinum, og må si at statusen er minimalt verdt. Eneste positive er loungen på OSL, ellers følte jeg at den var helt bortkastet på flighter med eget metall. Fløy man derimot med DL/NW/CO i USA ble man hjertelig mottatt, fikk ofte oppgraderinger osv.

Merkelig... Både mannen og jeg har vært gullmedlem hos FB i 3-4 år nå og vi har blitt oppgradet så mange ganger at vi ikke kan huske det . Spesielt innen Europa, men også interkontinentalt.

I tillegg har gullkortet sluppet oss forbi endelange køer når vi har sittet værfast. Bl.a. under askeskyen var køen så lang på AMS at køen gikk ut. Da var det *veldig* deilig å komme rett forbi. I tillegg stod omtrent alle på vent dagen etter. Vi kom med med første flyet fordi vi var gullmedlemmer.

Mulig vi har vært ekstremt heldige... Ikke vet jeg, men jeg har vært utrolig glad for gullkortet mitt mange ganger. Hehe, og man skal ikke kimse av at man kan sjekke inn et ekstra kolli heller, har spart meg for mye hodebry...:-D

Xxx.

Har blitt oppgradert til C fra Paris til Hong Kong og tur-retur New York.
I Europa er det blitt en rekke oppgraderinger, men før KLM innførte business igjen med ledig midtsete, var dette knapt noen fordel, da det stort sett kun var ledig i midten...

Opplevde også flere ganger å bli "nedgradert" til business midtsete den tiden jeg fløy en del KLM. Bortsett fra det har jeg kun fått en oppgradering BKK - AMS.

Back