Ny Herpa 1/200 SAS modell lansert

Ah .. SE-LFP .. det bringer tilbake mareritt drømmer om overbookinger, setecontainere, umotiverte versjonsbytter, superhyggelig crew ... Denne skal jeg ha !!!

LFP var en 46-seters Eurolink. 22:10 til Haugesund. Aviser, post og trøtte vestlendinger. (Eurolink var internasjonalt. OSL-GOT, CPH-HAM etc)

Jeg hadde klippekort SVG-CPH og retur i årene -91 til -95 med disse kjerrene.
Denne modellen mangler jeg og blir omgående rekvirert.

Ah, Fokker Pokker som den ble kalt da den ble satt inn på Norlink-rutenei nord. Selv hadde jeg klippekort på Norlink-versjonen mellom TRD og EVE via BOO. Den er ikke savnet, og ville ikke blitt innkjøpt om den så fantes i modell! :p ;)

Last edited:
Skal bli flott å få den i hus etter noen måneder med venting. I mine øyne skulle den gjerne være i Norlink-utgaven, men likevel...

Espen

Enig i det - men har mange nok setecontainerflighter med den til at jeg regner den som fullt akseptabel! ;)

He he :-)

Har kun logget to turer med Eurolink-maskiner, men hadde i praksis mitt andre hjem en periode på tidlig 90-tall i Norlink mellom KKN, LKL, ALF og TOS, med noen slengere til EVE, BOO og TRD også. Mine to siste turer har vært på Island med Air Iceland, den siste i forrige uke mellom Reykjavik og Akureyri. Flott gjensyn synes jeg :-)

Espen

Back