Ny havarirapport: Airlifts havari på Kolsås i 2005

Falcon

ÜberScanFlyer
Ny havarirapport: Airlifts havari på Kolsås i 2005

Rapport om luftfartsulykke 11. mai 2005 på Kolsås i Bærum, Akershus med Eurocopter AS 350 B3 Ecureuil, LN-OPY, operert av Airlift AS

Legg merke til tilrådningen vedr. "eventflyging", et foreløpig lite regulert område:

Statens havarikommisjon for transport fremmer følgende sikkerhetstilråding:

Sikkerhetstilråding SL nr. 2010/01T

”Eventflyging” er ikke definert eller regulert, og har fått utvikle seg over tid. Flygingen inneholder elementer fra både passasjerflyging og ”aerial work” kombinert på en måte som kan gi stor sikkerhetsrisiko. Havarikommisjonen tilrår derfor at Luftfartstilsynet sørger for en hensiktsmessig regulering av denne formen for flyging.

Finnes her: http://www.aibn.no/luftfart/rapporter/2010-01
 
Re: Ny havarirapport: Airlifts havari på Kolsås i 2005

Hvorfor ble ikke personen som omkom spent fast, selv ikke når helikopteret kom i trøbbel?
 
Re: Ny havarirapport: Airlifts havari på Kolsås i 2005

Jeg har lest kort-teksten på aibn bare to ganger nå og det ser ut som om de satt på gulvet, fastspent med sikkerhetsliner. Men den ene var relativt lang som de skriver på aibn.
 
Back
Top