Ny flyrute fra Rygge (Tampere/Tammerfors)

Re: Ny flyrute fra Rygge

Av alle ting...blir spennende å se om folk løper tøflene av seg for å reise til Tampere (eller andre veien)

Har det noengang gått en flyrute fra Sør-Norge/Østlandet til Tampere?

(Jeg vet knapt nok hvor det er....jo nå fant jeg ut at det er 177km nord for Helsinki, så da er det vel Helsinki-Nord i Ryanairs verden?)

Kanskje det er noen som kjenner Finland så godt her at de kan fortelle om Tampere er et reisemål i seg selv, for forretningsfolk eller turistformål?

Har det noengang gått en flyrute fra Sør-Norge/Østlandet til Tampere?

Ikke som jeg kan huske så lenge jeg har fulgt med, men en av de daglige Finnair-flyvningene fra Oslo til Helsinki gikk via Turku/Åbo i en periode. Det er noen år siden, men den ble lagt ned.

Jeg støtter de som spår denne ruten en kort levetid.

Dette flyet vil vel bli omtalt som Mummi-flyet siden en del av passasjerene skal til Mummiland. Tampere har også en stor fornøyelsespark, for de som vil ha avveksling fra Tusenfryd.

Byfolk..

Dere blir ikke fornøyde før dere får en long-haul rute med A380 til alle større flyplasser i verden..

Hehe, like dødfødt som RYG-AAR denne her. Tok forreste ruten til AAR midt i fellesferien. Det var under halvfullt fly begge veier. Tror nesten samtlige på flyet kunne fått en tre-seter for seg selv. Sjeldent syn.

Dere blir ikke fornøyde før dere får en long-haul rute med A380 til alle større flyplasser i verden..

Det er ingen her som er misfornøyd med at ruta åpner. Derimot er det mange som stiller seg tvilende til om Ryanair kommer til å tjene penger på den. Tjener ikke Ryanair penger på ruta, blir den lagt ned.

Vi har jo sett det før, Ryanair åpner og stenger ruter fortløpende... Ut jan 2011 kanskje???

Denne ruten kommer aldri til å gå.

Når selv ikke en rute til "Stockholm" går, så har jeg stor tvil til denne ruten.
Men for all del, la de prøve seg. Dette er jo kjent Ryanair-stil.

Vel , det er jo en måte å sysselsette deler av flyflåten på.......:rolleyes:
..og for å sysselsette BILLIG arbeidskraft.

Dette flyet vil vel bli omtalt som Mummi-flyet siden en del av passasjerene skal til Mummiland. Tampere har også en stor fornøyelsespark, for de som vil ha avveksling fra Tusenfryd.

Tror du blander med Turku eller Åbo som det heter på svensk. Mummidalen ligger der og ikke i Tampere/Tammerfors.

For de som er interessert så kan dere lese om Tammerfors her:

http://en.wikipedia.org/wiki/Tampere

Denne ruten kommer aldri til å gå.

Når selv ikke en rute til "Stockholm" går, så har jeg stor tvil til denne ruten.
Men for all del, la de prøve seg. Dette er jo kjent Ryanair-stil.

Vel , det er jo en måte å sysselsette deler av flyflåten på.......:rolleyes:

..og for å sysselsette BILLIG arbeidskraft.

Ja, for all del, hadde bare Ryanair brukt NAV-utnyttere som den billige arbeidskraften.. :p det hadde vært skattepenger tjent det! Og da har plutselig Ryanair en god grunn til å drive med ruter fra Norge, etter min mening (da jeg i utgangspunktet ikke ønsker å ha Ryanair i Norge) :p En vinn-vinn-situasjon!

Last edited:
Back