• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Ny attraksjon til Delta-museet - en DC-7

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
DC-7 N4887C er i skrivende stund ca en time fra Atlanta, hvor den etter hvert skal stilles ut ved Delta-museet. Det dreier seg om N4887C, som startet sin karriere i Delta i 1957.

https://www.planelogger.com/Aircraft/Registration/N4887C/636576

(Foto Steve Brimley)

98972_1496475142.jpg
 
Husker BU's 6'er fra min barndoms vår. Nydelige fly og grom lyd.
Håper jeg får se LN-SUB komme til Sola i 2020:)
 
Hadde fornøyelsen av å fly Spantax DC 7C EC-BDM ( tidligere Sabena ) i 1971 på dagscharter fra Palma til Alger !!! Det varen opplevelse for en pur ung nerd/geek....:up::up:
 
Hadde fornøyelsen av å fly Spantax DC 7C EC-BDM ( tidligere Sabena ) i 1971 på dagscharter fra Palma til Alger !!! Det varen opplevelse for en pur ung nerd/geek....:up::up:

Synd at du ikke fikk en tur på natten.... -Det gjorde jeg i et sete rett foran vingen i en SABENA DC-7C fra Milano til Brussels -eksosflammer....:up::up:

-senere ble det ettervert noen turer fra CPH til FBU, men de var ikke så spennende...

Scooter01
 
Var så heldig å få flydd DC-7 så sent som i 2011, Opa Locka til Charlotte og tilbake.
Dvs. returflighten ble særdeles mye kortere enn planlagt, få minutter etter avgang var vi nede på CLT igjen, en motor fattigere.
 

Attachments

  • 1.jpg
    1.jpg
    88.2 KB · Views: 282
  • 2.jpg
    2.jpg
    95.5 KB · Views: 286
  • 3.jpg
    3.jpg
    83.5 KB · Views: 282
  • 4.jpg
    4.jpg
    63.3 KB · Views: 280
  • 7.jpg
    7.jpg
    97.8 KB · Views: 281
  • 5.jpg
    5.jpg
    106 KB · Views: 66
Altså en ganske typisk tur med DC-7. Notorisk mange motorproblemer (tok av på fire moroter og landet med tre) på den flytypen hvis jeg forstår historien rett.

Espen
 
Min første flyvetur overhovedet var i 1967, i en DC-7 fra Braathen! Den
var chartret til at flyve CPH - LGW med danske skoleelever, som skulle på
sprogskole i sommerferien. Jeg husker, at jeg dengang hellere ville have
været med et mere ‘cool’ jetfly, men når jeg læser jeres indlæg, så føler jeg
mig næsten som medlem af en særlig udvalgt flok:)!
 
Min første flyvetur overhovedet var i 1967, i en DC-7 fra Braathen!

Hvis det var Braathens SAFE var det nok en DC-6, Braathens hadde aldri DC-7.
Derimot brukte de DC-6 mye til chartertrafikk, så det var sannsynligvis den du fløy med. Uansett et fint minne fra første flytur!
 
Hvis det var Braathens SAFE var det nok en DC-6, Braathens hadde aldri DC-7.
Derimot brukte de DC-6 mye til chartertrafikk, så det var sannsynligvis den du fløy med. Uansett et fint minne fra første flytur!

Så var det en DC-6, for det var helt sikkert Braathen S.A.F.E.!
Det er bare mig, som husker forkert m.h.t. flytype!

Ja, jeg fik min luftdåb af nordmænd :)!
 
Jag har stött på N4887C flera gånger i USA, första gången (foto 1) i Chandler 12 november 1987 och senaste gången (foto 2) i Palmer, Alaska 7 maj 1998. Då måste nästa gång bli i Atlanta !
 

Attachments

  • N4887C.1.JPG
    N4887C.1.JPG
    168.9 KB · Views: 47
  • N4887C.2.JPG
    N4887C.2.JPG
    139.2 KB · Views: 50
Back
Top