Ny A380 kunde: Hong Kong Airlines

Someone

Moderator
Medlem
Hiong Kong Airlines har/skal bestille A380. Foreløpig ikke noe om antall, og de venter til neste uken til Paris Air Show med å annonsere antall

http://www.bloomberg.com/news/2011-...-a380s-at-paris-show-in-cathay-challenge.html
Hong Kong Airlines Ltd. will order Airbus SAS A380s as it challenges larger neighbor Cathay Pacific Airways Ltd. (293) and adds flights in China, the world’s fastest- growing air-travel market.

The carrier, controlled by the investment arm of China’s Hainan province government, will announce the deal at next week’s Paris Air Show, it said in a text-message reply to questions today. It didn’t elaborate on the number of superjumbos it will buy at the show, which starts June 20.


En litt merkelig møte å annonsere en ordre på, med mindre jeg misforstår noe her, da det virker som selskapet har bekreftet ordren i følge Bloomberg
 
Ett merkelig selskap er det også. I følge wikipedia så har de idag kun 8 pax fly og 3 cargo men i ordre er det hele 103 fly + da x antall A380.
 
Hong Kong Airlines har vel Hainan Airlines som hovedaktionær, som igen har George Soros som en af sine største aktionærer.
 
6 stykk: london og new york initially.

Hvorvidt samtlige HKA maskiner havner i HK eller hos andre gruppeselskaper er usikkert. Men HK blir slot limited og dertil blir ett
kappløp mellom HKA og CX.
 
Det var Hainan som kjøpte China Eastern, var det ikke?

Nej, China Eastern har købt Shanghai Airlines, der derefter forlod Star Alliance.

Hainan er eneste Skytrax 5* selskab fra Kina. Vedholdende rygter taler om at Hainan er på vej mod Oneworld.
 
Desværre har jeg aldrig prøvet at flyve med de kinesiske selskaber, men Hainan siges at være rigtigt godt
Hilsen Ole
 
Desværre har jeg aldrig prøvet at flyve med de kinesiske selskaber, men Hainan siges at være rigtigt godt
Hilsen Ole
Det er også hvad jeg har hørt. Jeg har desværre ikke nået at flyve med Hainan endnu. Kun Air China, China Southern, China Eastern og Shanghai Airlines. Sidstnævnte var i øvrigt klart bedst.
Men generelt er det af flyve med kinesere, som at være på udflugt med en børnehave.
 
Hiong Kong Airlines har/skal bestille A380. Foreløpig ikke noe om antall, og de venter til neste uken til Paris Air Show med å annonsere antall

http://www.bloomberg.com/news/2011-...-a380s-at-paris-show-in-cathay-challenge.html



En litt merkelig møte å annonsere en ordre på, med mindre jeg misforstår noe her, da det virker som selskapet har bekreftet ordren i følge Bloomberg

Rygter på FT siger at Hong Kong Airlines kun er stråmænd for Hainan Airlines vedr. denne ordre.
 
Ifølge Bloomberg skal nå denne ordren være firm, selv om det endelig svaret kommer først 17/1, når Airbus oppsummerer ordre og leveringer for 2011

http://www.bloomberg.com/news/2012-...-order-for-a380s-from-hong-kong-airlines.html
Airbus, the world’s largest passenger-jet maker, won a contract from Hong Kong Airlines Ltd. (HKAIRZ) for 10 double decker A380s, valued at about $3.8 billion at list prices.
The planemaker plans to deliver the first A380 to the Chinese airline, backed by HNA Group, in 2015, Kenneth Thong, head of corporate governance and international affairs at the carrier, said in an interview today. Airbus spokesman Stefan Schaffrath declined to comment on orders in advance of a Jan. 17 press conference.
 
Og da ser det ut til at orderen droppes:

Hong Kong Airlines (HX, Hong Kong Chep Lap Kok International (HKG)) has confirmed to news agency AFP that it is considering cancelling its order for 10 A380-800s after recently annnouncing the suspension of its route from Hong Kong to London Gatwick (LGW) from September. It wants to concentrate on regional routes within Asia for now. Hong Kong Airlines is also considering delaying the deliveries of the six B777-200(F) freighters it has on order from next and the following year to after 2015.
 
Update:
Ser ut som de bytter ihvertfall noen av A380 ordrene med mindre fly

Hong Kong Airlines (HX, Hong Kong Chep Lap Kok International (HKG)) President Yang Jianhong has told Bloomberg that the carrier is in talks with Airbus Industrie (AIB, Toulouse Blagnac (TLS)) to swap at least some of its orders for 10 A380-800s to smaller A330-200s or A330-300s. The HNA Group subsidiary had just finalized the A380-800 order in early 2012 when it still had plans to launch additional long-haul routes in addition to its now already failed attempt to establish itself in the Hong Kong to London market. It has since announced a strategy change and plans to concentrate on regional services within Asia instead.
 
Back
Top