• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Ny 767-400 versjon - 764-X.

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
Boeing skal iflg innsidekilder jobbe med en ny 767-versjon for fraktmarkedet.

Boeing has in fact completed studies on a GEnX-2B re-engined 764-X. Same engines as the 747-8 and fuselage of the 767-400ER. Would fit into the tighter parking spots better than the 787, because if its shorter wing span. Reportedly ready to go but waiting for FedEx, UPS, or others to commit, as well as all of the other issues and priorities at Boeing.

Burde være en fin størrelse, spesielt for innenriksfrakta som begynner å bli dominert av gamle fly.
 
Litt større motorer som må flyttes litt på, litt større skjermer i cockpit, og litt software som fikser flyttingen av motorene. Suksessoppskrift for Boeing det der… ;)
 
Litt større motorer som må flyttes litt på, litt større skjermer i cockpit, og litt software som fikser flyttingen av motorene. Suksessoppskrift for Boeing det der… ;)

Du kan så si .. men denne gangen må iallefall FAA godkjenne bastarden.
 
767-400 har vel fløyet i mange år, med skjermer fra 777.
United flygerne fikk mere betalt for å fly dem enn -300 synes jeg å huske.
Tror dem fikk 777 betaling..

"The 767-400ER is 21 ft (6.4 m) longer than the 767-300ER, with a wing span increase of 14 ft 3 in (4.35 m). This increases the maximum takeoff weight of the airplane by 38,000 lb (17,240 kg) to 450,000 lb (204,120 kg), allowing for additional passengers and cargo."

Det nye blir da maskineriet, 787 motorer..?
 
Back
Top