Ny 767-400 versjon - 764-X.

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
Boeing skal iflg innsidekilder jobbe med en ny 767-versjon for fraktmarkedet.

Boeing has in fact completed studies on a GEnX-2B re-engined 764-X. Same engines as the 747-8 and fuselage of the 767-400ER. Would fit into the tighter parking spots better than the 787, because if its shorter wing span. Reportedly ready to go but waiting for FedEx, UPS, or others to commit, as well as all of the other issues and priorities at Boeing.

Burde være en fin størrelse, spesielt for innenriksfrakta som begynner å bli dominert av gamle fly.
 
Litt større motorer som må flyttes litt på, litt større skjermer i cockpit, og litt software som fikser flyttingen av motorene. Suksessoppskrift for Boeing det der… ;)
 
Litt større motorer som må flyttes litt på, litt større skjermer i cockpit, og litt software som fikser flyttingen av motorene. Suksessoppskrift for Boeing det der… ;)

Du kan så si .. men denne gangen må iallefall FAA godkjenne bastarden.
 
767-400 har vel fløyet i mange år, med skjermer fra 777.
United flygerne fikk mere betalt for å fly dem enn -300 synes jeg å huske.
Tror dem fikk 777 betaling..

"The 767-400ER is 21 ft (6.4 m) longer than the 767-300ER, with a wing span increase of 14 ft 3 in (4.35 m). This increases the maximum takeoff weight of the airplane by 38,000 lb (17,240 kg) to 450,000 lb (204,120 kg), allowing for additional passengers and cargo."

Det nye blir da maskineriet, 787 motorer..?
 
Back
Top