Siden NW snart er historie rotet jeg litt rundt i ”arkivet” ( les roterommet ) og fant en tidtabell fra selskapet datert 15. august 1967. Plukket den opp i forbindelse med min aller første NW flight ORD-MSP med 727(-100, selvfølgelig).
Foran på tidtabellen står det følgende:
NORTHWEST ORIENT , THE FAN-JET AIRLINE.
De vektlegger at de ikke har ”gammeldagse” ikke-fan maskiner i 1967 ! Og det var noe uvanlig på det tidspunktet.
I tillegg under rutetidene står det enten FAN-JET ( jada, men store bokstaver ) eller Electra ( med små ) som flytype.
I innledningen blir disse definert slik:
FAN : 320B, 320C Intercontinental Fan-Jet, 720B, 727, 727C Fan-jet..
Electra: Jet-prop - Electra II
Det merkelige er at tallet/type ”707” er ikke nevnt noe sted i tabellen. Kun ”320”.
Heller ikke ”Boeing” eller ”Lockheed” !!! Så ittno knussel. FAN-JET er tingen..Hvorfor forvirre det flygende publikum med flere intetsigende navn..:lol:
Domestic rutenett vist på et kart , gikk mer eller mindre rett over USA fra Seattle/Portland til New York/Washington. Bortsett fra Chicago til Atlanta og noen plasser i Florida. Dessuten Seattle/Chicago til Anchorage. I tillegg to daglige fra Seattle og en daglig fra Portland til Honolulu.
Internasjonalt var det jo ”Orient”-delen. Tokyo, Osaka, Okinawa, Seoul, Taipei, Hong Kong og Manila.
Bagasje ? Vel tar det direkte på engelsk:
Baggage: The domestic free baggage allowance is two checked pieces of luggage and one unchecked bag in the passengers custody and capable of being stowed under the passenger’s seat.
( Legg merke til at vekt ikke er nevnt og håndbagasjen skal være under ditt eget sete. Hattehyllene var jo kun beregnet på hatter og andre klesplagg
)
The international free allowance is 66 pounds for first class and 44 pounds for economy.
( Dette er inkludert håndbagasje…Husker selv at alle selskap veiet alt på den tiden )
Foran på tidtabellen står det følgende:
NORTHWEST ORIENT , THE FAN-JET AIRLINE.
De vektlegger at de ikke har ”gammeldagse” ikke-fan maskiner i 1967 ! Og det var noe uvanlig på det tidspunktet.

I tillegg under rutetidene står det enten FAN-JET ( jada, men store bokstaver ) eller Electra ( med små ) som flytype.
I innledningen blir disse definert slik:
FAN : 320B, 320C Intercontinental Fan-Jet, 720B, 727, 727C Fan-jet..
Electra: Jet-prop - Electra II
Det merkelige er at tallet/type ”707” er ikke nevnt noe sted i tabellen. Kun ”320”.
Heller ikke ”Boeing” eller ”Lockheed” !!! Så ittno knussel. FAN-JET er tingen..Hvorfor forvirre det flygende publikum med flere intetsigende navn..:lol:
Domestic rutenett vist på et kart , gikk mer eller mindre rett over USA fra Seattle/Portland til New York/Washington. Bortsett fra Chicago til Atlanta og noen plasser i Florida. Dessuten Seattle/Chicago til Anchorage. I tillegg to daglige fra Seattle og en daglig fra Portland til Honolulu.
Internasjonalt var det jo ”Orient”-delen. Tokyo, Osaka, Okinawa, Seoul, Taipei, Hong Kong og Manila.
Bagasje ? Vel tar det direkte på engelsk:
Baggage: The domestic free baggage allowance is two checked pieces of luggage and one unchecked bag in the passengers custody and capable of being stowed under the passenger’s seat.
( Legg merke til at vekt ikke er nevnt og håndbagasjen skal være under ditt eget sete. Hattehyllene var jo kun beregnet på hatter og andre klesplagg

The international free allowance is 66 pounds for first class and 44 pounds for economy.
( Dette er inkludert håndbagasje…Husker selv at alle selskap veiet alt på den tiden )