Novotel og bonuspoeng ?

apeks

ScanFlyer Silver
Har en bestilling gjennom Hotelsdotcom på et Novotel hotell i Vilnius og sendte mail til hotellet for å be dem legge til a-Club kortet mitt.

Fikk svar at siden oppholdet var kjøpt mellom et travel agency, så kvalifiserte ikke oppholdet for å tjene opp bonuspoeng.

Det kan tydeligvis ikke gjelde konsekvent ?
På jobben bruker vi VIA, og der har jeg mange ganger bestilt Novotel og allikevel fått lagt til a-Club kort og fått bonuspoeng.

Noen erfaringer her ?

Uten å gå inn på jussen er det vel at Hotels.com er en tredjepart som kjøper rom i storskala, mens via, hrg berghansen osv booker på dine vegne med de fremforhandlede ratene ditt selskap har og som også gir poengopptjening

Dette stemmer, du får ikke registrert slags lojalitetsprogram eller lignende hvis du bruker hotels.com - det er jo et eget lojalitetsprogram i seg selv. (Hver 10. natt gratis)

Samme opplevde jeg når jeg bestilte en pakke gjennom Ticket. Fly med SAS og Best Western i Reykjavik. Når jeg etterlyste EB-poengene, var svaret at jeg ikke fikk det. Siden jeg hadde bestilt gjennom "third party".

Samme opplevde jeg når jeg bestilte en pakke gjennom Ticket. Fly med SAS og Best Western i Reykjavik. Når jeg etterlyste EB-poengene, var svaret at jeg ikke fikk det. Siden jeg hadde bestilt gjennom "third party".

Har bestilt flere billetter med sas gjennom third party (go to gate, killroy expedia) har aldri opplevd å ikke få EB poeng.

Men vet at hvis det er SAS charter så får man ikke.

Har bestilt flere billetter med sas gjennom third party (go to gate, killroy expedia) har aldri opplevd å ikke få EB poeng.

Det er annerledes for hotell og fly her. På fly styres bonuspoeng av bookingklasse og ikke kjøpssted, men det for hoteller er annerledes

Back