Norwegianfly måtte snu - Manglet dopapir ombord

Re: Norwegianfly måtte snu - Manglet dopapir ombord

Man får da ikke dratt før papirarbeidet er i orden ;)

That could have been a shitty mistake..... :p

*stønn* - så den i papirutgaven også over en halv side. Er jo ikke grenser for hva som er "interessant" så lenge det er flybransjen som er involvert.

Det er ikke grenser for hvilken "drittprat" som interesserer tabloidpressen.
Avisen burde konsentrere seg mer om verdensbegivenhetene som foregår i disse tider.
Hvor ble det av undersøkende journalistikk?

Lar "papir-arbeidet" ligge litt og velger heller å stille meg et annet spm:

Hvorfor ble ikke dette sjekket FØR avgang fra gate?

Såvidt meg bekjent skal samtlige cabin-crew sitte på sine posisjoner under taxiing, klar til å initiere en evnt evakuering om uhellet skulle være ute.

Reglene tilsier vel at det er KUN sikkerhets-relatert arbeid som kan gjøres i kabinen under taxi.

Dette skulle vært gjort FØR flyet forlot gate, og ikke under taxi.

Kunne ikke noen ha kjørt ut med en liten bil til flyet og kastet inn papiret gjennom cockpit vinduet istedet for å snu å kjøre tilbake? :p

Kaste noe inn i vinduet er vel ikke så lurt, men ser poenget ditt.

Leste i en annen artikkel at det var mer enn bare papir som manglet, så da er det vel kanskje litt vanskelig å gjøre dette gjennom cockpit, vil jeg tro da?

, mens dorullene ble brakt ut med ekspressfart.

Så de parkerte et egnet sted .. En sekk eller to kjøres ut, med eller uten eskorte av Lufthavna (alt ettersom hvor de venter). Dør opp - sekk slenges inn - sekk plasseres et trygt sted og så blir innholdet distribuert så snart crewet kan bevege seg etter takeoff.

Slik kan skje ved en litt for kjapp turnaround, som det nok var her ...

Lar "papir-arbeidet" ligge litt og velger heller å stille meg et annet spm:

Hvorfor ble ikke dette sjekket FØR avgang fra gate?

Såvidt meg bekjent skal samtlige cabin-crew sitte på sine posisjoner under taxiing, klar til å initiere en evnt evakuering om uhellet skulle være ute.

Reglene tilsier vel at det er KUN sikkerhets-relatert arbeid som kan gjøres i kabinen under taxi.

Dette skulle vært gjort FØR flyet forlot gate, og ikke under taxi.

Cabin crew trenger ikke å sette seg før de får beskjed om det fra Flight Deck.
Hva som skulle ha vært gjort ... tja... alle glemmer vel noe av og til.
Bortkasta avispapir. :rolleyes:

Kunne ikke noen ha kjørt ut med en liten bil til flyet og kastet inn papiret gjennom cockpit vinduet istedet for å snu å kjøre tilbake? :p

Kjempesmart, kaste inn to bager som er på grensen til for store, vinden får tak i dem, og svopp inn i en motor. Flybytte, motorbytte, millioner i utgifter. Jobber du i staten ?

Cabin crew trenger ikke å sette seg før de får beskjed om det fra Flight Deck.
Hva som skulle ha vært gjort ... tja... alle glemmer vel noe av og til.
Bortkasta avispapir. :rolleyes:

Er det ikke en regel som sier at minimum crew SKAL sitte på sin stasjon under taxiing?
KUN sikkerhetsrelaterte arb oppgaver kan tillates at de forlater sin stasjon.

Minimun crew på B-737-8 som her ble brukt er 4 kabinansatte, og DY bruker vel ikke antall utover min. Crew.

Dermed SKULLE vel alle sittet på sin stasjon istedet for å gjøre andre oppgaver?

Er det ikke en regel som sier at minimum crew SKAL sitte på sin stasjon under taxiing?

Det er vel Company Standards som sier noe om tror jeg .
Men om det er heldig å bevege seg rundt i kabinen under taxi er jeg ikke så sikker på.

Jeg vil nok anta at de sto stille når dette ble levert .... :rolleyes:

Jeg vil nok anta at de sto stille når dette ble levert .... :rolleyes:

Det er jo sløsing med tida! Tenk hvor effektivt det ville ha vært å få kastet inn forsyningene gjennom en åpen dør samtidig som de taxer til take-off. Selskapene kan få denne ideen gratis av meg.

Forresten har jeg vært med på en papirløs flight. Fra Moskva til Oslo i 2004 med Aeroflot. Ble til og med flyttet opp til business, og var ganske sjokkert over at det ikke engang var toalettpapir der heller. (Bortsett fra det, var det en fin flight.)

Dette er jo faktisk ikke noen sak i det hele tatt.
Shit happens, DY rydda opp å kom seg avgårde. No problem.

Back