Norwegian vant tre Passenger Choice Awards 2014

Fjær i hatten, absolutt, men og et, å javel......

??? Skjønte ikke hva du mener med et "javel" til det!

Godt jobbet, Norwegian treffer blink med sitt produkt og sine priser! Folk som ikke må ha businessklasse og betaler sine billetter selv flyr Norwegian. Følger de på Twitter, daglig tweets fra folk i Europa om hvor godt fornøyd de er med produktet!

Last edited:
Bra jobbet av DY teamet. Jeg er imponert hva de har klart å få til på så få år.

Jeg har nok flydd mer med DY med jobben enn privat. (Jeg har kun flydd DY en gang privat, og det var JFK-ARN-OSL i fjor, en hyggelig opplevelse, det altså. Jeg hadde tur-returbillett med SAS, men måtte hjem tidligere enn planlagt.) Med jobben flyr vi alltid billigst, så lenge tiden passer. Og DY har ofte vært billigst. Bortsett fra til London i vår. Da ble det RYR, gitt. Privat har det stort sett blitt SAS.

Jeg aner ikke om jeg er representativ eller ikke, men bildet er nok veldig nyansert.

Last edited:
Fikk de noen kaktus for beste håndtering ved forsinkelser, eller beste håndtering ved manglende bagasje?

Passagerare som INTE anser on-time performance är en viktig parameter vid flygresor väljer DY på interkont till Thailand & USA.
Det är ungefär lika generaliserande som att påstå att passagare som inte behöver resa i businiessclass och betalar biljetten själva väljer DY.

Tror du vil bli overrasket over hvor mange firmaer som har kost fokus hvor t/r internt i norge skal gjøres på billigste måte. Er vel også et par som bærer nag til SAS fra den tiden de hadde tilnærmet monopol og hvor oslo-stavanger, oslo-bergen kostet en liten formue å fly.

Tror du vil bli overrasket over hvor mange firmaer som har kost fokus hvor t/r internt i norge skal gjøres på billigste måte. Er vel også et par som bærer nag til SAS fra den tiden de hadde tilnærmet monopol og hvor oslo-stavanger, oslo-bergen kostet en liten formue å fly.

Har en venn som jobber for et Olje service selskap, der de har reisepolicy at man skal kjøpe billigbilletter. Han er rimelig frustrert over det fordi de ofte kun bestiller en til to dager før og da koster "billig billettene" ganske så mye, og det er ikke noen fleksibilitet i dem. Han sier det er mange ganger de må kjøpe nye dyre "billig billetter" pga av div endringer i timeplanen som gjør at de ikke rekker den bestilte flighten.

Har en venn som jobber for et Olje service selskap, der de har reisepolicy at man skal kjøpe billigbilletter. Han er rimelig frustrert over det fordi de ofte kun bestiller en til to dager før og da koster "billig billettene" ganske så mye, og det er ikke noen fleksibilitet i dem. Han sier det er mange ganger de må kjøpe nye dyre "billig billetter" pga av div endringer i timeplanen som gjør at de ikke rekker den bestilte flighten.

Ja, det er dyrt å ha streng reisepolicy.
Som en sidenote;
Fikk fredag en billett til 4000kr for mandag formiddag, og spurte hvorfor de ikke hadde bestilt fleksibel billett siden jeg ofte opplever endringer. Fikk til svar at det var gjort en feil. Søndag ble det endring i planene, og enden var at det ble kjøpt ny billett til 4600kr med noen timer senere reise enn opprinnelig planlagt. Fint for flyselskapene, kjipt for selskapet som betaler min lønn.
Heldigvis får jeg nesten bare fleksible billetter, men la merke til nå når vi bytta reisebyrå at det sto et eget felt med "out of policy justification"

Å tro at alle som flyr på firmaets regning trenger lounge og business class er også helt feil.

Jeg flyr på firmaets regning 20-40 ganger i året og her flyr alle og enhver på billigste billett (direktører også), og jeg jobber i et stort finanskonsern. Bestiller jeg flex/pluss må jeg begrunne det... Evt. tilleggstjenester skalkjøpes på siden og er bare hvis man kan dokumentere behov. Hadde jeg sagt at jeg trenger lounge hadde jeg fått spørsmål om hvorfor jeg ikke kunne tatt et ekstra møte eller jobbet litt lenger i byen jeg er i.

Når det er sagt: DY's produkt er helt supert og det er i mine øyne (altså: i mine øyne) ingenting som skiller dem fra såkalte nettverksselskaper på gjennomføring og leveranse.

De tenker nytt og er et steg foran hele tiden.

*****M O D*****

Dette er en tråd om Passenger Choice Awards.

Ønsker man å diskutere reisepolicy og hvem som betaler hva, så finn en mer egnet tråd.

*****M O D*****

Folk som ikke må ha businessklasse og betaler sine billetter selv flyr Norwegian. /QUOTE]

Litt vel grov generalisering.

Ja, det var en spissformulering, som vel ikke er helt uvanlig på dette forumet.

Noe riktig gjør hvertfall Norwegian da de generer ny trafikk, og har stjålet mye fra konkurrente. 20.3 millioner passasjerer fløy dem i 2013, og til tross for at de ikke er noe nettverkselskap.

Back