• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Norwegian truer med å flagge ut til Sverige

sail4fun

ScanFlyer Mile High Club
Norwegian truer med å flagge ut til Sverige

Kilde : NRK nyhetene som siterer Finansavisen.

Kjos ønsker EU regler for å få billigere "miljøvennlige" fly og ønsker en
snartlig avklaring når Stortinget kommer sammen til høsten, hvis ikke flagger de ut til Sverige

Re: Norwegian truer med å flagge ut til Sverige

...m.a.o. NAS står ikke lenger for Norskt Alt Sammen!

Skifter de da navn til "Swedish", og bytter til fargene blå og gul? :p

Jeg gjetter på sabelrasling, men noen må jo gjøre det også for at politikerne skal våkne...

Jeg gjetter på sabelrasling, men noen må jo gjøre det også for at politikerne skal våkne...

Jo, litt rasling er det nok, men jeg tror bestemt at Kjos mener alvor med dette. Det er snakk om forferdelig mye penger over år.

Men er det ikke andre argumenter mot utflagging (tenker da ikke på nasjonalistiske sysnpunkter)? SAS registrer jo nesten alle maskinene i Norge?

Er antagelig selskapets hovedkontor (hjemland) som spiller inn på finansieringen i dette tilfelle vil jeg tro, ikke flyets registrering(?) Men det er jo ikke umulig at det ligger noe annet under også. Er det forskjell på SAS og DYs finansieringsmåter?

Jo, poenget mitt var bare at selv om DY får fordeler ved finansieringen ved å flagge ut kan det vare andre haker ved det. :)

Jo, poenget mitt var bare at selv om DY får fordeler ved finansieringen ved å flagge ut kan det vare andre haker ved det. :)

Jada, de har jo ikke penger til aa klistre paa kjente fjes paa halen, saa aa klistre paa ny reg paa alle fly vil jo vaere dommedag :p

Og jeg som trodde grunnen til de hvite halene var at vi ikke hadde flere værdige kandidater. :p Utflaggingen vil jo løse det problemet, på den anne side; Real norwegian Bjørn Borg blir liksom ikke helt riktig...

Back