Norwegian trafikktall mai 2014

Dash

ScanFlyer Gold
http://www.norwegian.no/Global/norw...orts/Interimreports/2014/Traffic MAY 2014.pdf

TRAFFIC DEVELOPMENT
The total number of passengers flown in May 2014 was 2 103 477 compared to 1 885 648 last year, an increase of 217 829 passengers (12 %).

Compared to the same period last year:
 Total passenger traffic (RPK) increased by 45%
 Total capacity (ASK) increased by 45 %
 The load factor was 77.0 %, which is equivalent to last year.
The increase in passenger traffic, production and passengers is primarily driven by the establishment of new European short-haul bases and long-haul operations to North America and Southeast Asia.

PASSENGER REVENUES
The unit revenue (RASK) is estimated at 0.31 for the period (-23 %).
The average flying distance for the Group increased by 20 % in May compared to the same period last year.
The industrial action in Norway and Denmark affected load and yield, both of which affect RASK.

OPERATING PERFORMANCE
In May the Group operated 98.8 % of its scheduled flights, whereof 90.0 % departed on time.

HEDGE POSITIONS
The Group has entered into term contracts and options during the period. By the end of May the Group estimates a quarter-to-date gain of approximately MNOK 10 related to the hedge positions.

Det begynner å bli en vane med stort fall i yield og rask nå. Sett bort i fra det så leverer DY på fyllingsgrad tross streik. Men det er kanskje også en indikator på at det Norske markedet ikke er like viktig lengre?
 
Sett bort i fra det så leverer DY på fyllingsgrad tross streik.

Fyllingsgraden hadde kanskje ikke vært så pen hvis de ikke hadde kansellert ca 190 avganger nettopp pga. dårlig belegg den aktuelle uken?
 
Fyllingsgraden hadde kanskje ikke vært så pen hvis de ikke hadde kansellert ca 190 avganger nettopp pga. dårlig belegg den aktuelle uken?

Med 1.2% av produksjonen kansellert, ville vel det trukket ned loadfaktoren omtrent det samme ....
 
Regner man med 10 öre i Ancillary Revenue per ASK sa gikk DY - uten extra-kostnader - pluss-minus-Null i May.

Faktum at Yield forsatt stuper er meget bekymringsfullt og viser hvor intens priskampen i lufta er. Det blir spennende om DY klarer a snu Q2 til en liten pluss...
 
Har det noen steder vært nevnt hvor stor andel av LowFare reisende som betaler for Plus pakken?
 
Har det noen steder vært nevnt hvor stor andel av LowFare reisende som betaler for Plus pakken?

Vill gjetning, men tror det er høyt. De gangene jeg har fløyet har nesten alle bestilt mat. Tipper da de fleste har kjøpt plusspakken fordi det ved to tilfeller har blitt satt inn andre fly fra HiFly når jeg har fløyet. Når jeg har gått inn for å endre setet mitt da er de fleste alt opptatt.

Par hederlige backpackereksempler med medbrakt såklart...
 
Vill gjetning, men tror det er høyt. De gangene jeg har fløyet har nesten alle bestilt mat. Tipper da de fleste har kjøpt plusspakken fordi det ved to tilfeller har blitt satt inn andre fly fra HiFly når jeg har fløyet. Når jeg har gått inn for å endre setet mitt da er de fleste alt opptatt.

Par hederlige backpackereksempler med medbrakt såklart...

Nå tenkte jeg primært på 737 produksjonen.
 
Back
Top