Goda passagerartillväxten för Norwegian fortsatte även under maj
Hentet fra http://www.mynewsdesk.com/se/pressr...ssagerartillvaext-foer-norwegian-i-maj-769156
Den goda passagerartillväxten för Norwegian fortsatte även under maj. Över 1,5 miljoner passagerare flög med bolaget, en ökning med 12 procent.
I maj flög 1 542 723 passagerare med Norwegian, en ökning på 12 procent jämfört med samma månad föregående år. Norwegians kapacitetsväxt (ASK) uppgick till 14 procent. Kabinfaktorn var på 77 procent, 1 procentenhet högre än i maj föregående år. Enhetsintäkterna (RASK) ökade med 10 procent.
– Vi är mycket nöjda med maj månads trafiksiffror, inte minst för att vi levererar en punktlighet i världsklass genom hela vårt linjenät. Kombinationen av nya och mer miljövänliga flygplan som avgår på utsatt tid, gratis internet ombord och ett bra linjenät, anpassat till både affärs- och privatresenärer gör att allt fler passagerare väljer att flyga med Norwegian, säger Norwegians VD Bjørn Kjos.
Punktlighet och regularitet i världsklass
Norwegian genomförde 99,9 procent av sina planlagda flygningar under maj, varav 92 procent avgick på utsatt tid. På Stockholm-Arlanda avgick 94 procent av bolagets flygningar på tid. Norwegian hade en samlad punktlighet i Norge på 95,3 procent för maj medan 91,6 procent av bolagets avgångar i Köpenhamn avgick på utsatt tid. I Helsingfors uppgick punktligheten till 92,4 procent för maj.
Hentet fra http://www.mynewsdesk.com/se/pressr...ssagerartillvaext-foer-norwegian-i-maj-769156
Den goda passagerartillväxten för Norwegian fortsatte även under maj. Över 1,5 miljoner passagerare flög med bolaget, en ökning med 12 procent.
I maj flög 1 542 723 passagerare med Norwegian, en ökning på 12 procent jämfört med samma månad föregående år. Norwegians kapacitetsväxt (ASK) uppgick till 14 procent. Kabinfaktorn var på 77 procent, 1 procentenhet högre än i maj föregående år. Enhetsintäkterna (RASK) ökade med 10 procent.
– Vi är mycket nöjda med maj månads trafiksiffror, inte minst för att vi levererar en punktlighet i världsklass genom hela vårt linjenät. Kombinationen av nya och mer miljövänliga flygplan som avgår på utsatt tid, gratis internet ombord och ett bra linjenät, anpassat till både affärs- och privatresenärer gör att allt fler passagerare väljer att flyga med Norwegian, säger Norwegians VD Bjørn Kjos.
Punktlighet och regularitet i världsklass
Norwegian genomförde 99,9 procent av sina planlagda flygningar under maj, varav 92 procent avgick på utsatt tid. På Stockholm-Arlanda avgick 94 procent av bolagets flygningar på tid. Norwegian hade en samlad punktlighet i Norge på 95,3 procent för maj medan 91,6 procent av bolagets avgångar i Köpenhamn avgick på utsatt tid. I Helsingfors uppgick punktligheten till 92,4 procent för maj.