Originally posted by LTH
Man kan vel kanskje regne med ruter til Bergen, Trondheim og Stavanger da?
Rygge-Værnes høres bra ut...
Originally posted by TFC1
Ja takk for det....med 737'er fra Rygge klatrende rett opp i inbound trafikken til Gardermoen, tror jeg arbeidsdagen virkelig kommer til å bli interessant....![]()
Originally posted by enml
Ikke at jeg er noen ekspert, men de klarer da å håndtere 7.500 fly pr døgn in og outbound i triangelet Newark - La Guardia - JFK der de krysser hverandre. Skulle tro at det da går an å håndtere en 600 - 800 flighter pr døgn in og outbound på OSL og RSL når disse to ligger MYE lengere fra hverandre enn de tre som tidligere er nevnt...
Originally posted by TFC1
Originally posted by enml
Ikke at jeg er noen ekspert, men de klarer da å håndtere 7.500 fly pr døgn in og outbound i triangelet Newark - La Guardia - JFK der de krysser hverandre. Skulle tro at det da går an å håndtere en 600 - 800 flighter pr døgn in og outbound på OSL og RSL når disse to ligger MYE lengere fra hverandre enn de tre som tidligere er nevnt...
Vel, der er det fullregulert. Farris TMA er foreløpig fritt vilt uten en SID eller STAR knyttet til Rygge. Det jobbes med saken, men jeg vil tippe at dette blir en utfordring for et allerede overbelastet luftrom. Sektor Syd på Oslo håndterer mer trafikk enn Stavanger og Bodø til sammen i løpet av en dag.....:huh: og der skal det mer inn med Rygge i drift. Detta blir interessant!![]()
En annen ting er at bemanningen og sektoriseringen på New York TRACON sikkert er myyye mer effektiv og riktig enn på Oslo ATCC.....
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.