Norwegian til Marrakech

kristian

ScanFlyer Blue
Skal booke DY til Marrakech for familien i høstferien og ser at den ligger ute med setekart til 25 rader. Innebærer dette at det er de gamle DY maskinene som flyr? trodde de brukte de nye flyene på denne ruten....

Det var skikkelig nedtur... betyr vel at denne ruten ikke går allverdens bra...
:( Noen som vet mer om hvorfor de har nedgradert til -300? Og er det noen av de gamle maskinene som er ok så vi fortsatt får en grei tur? De gamle jeg har reist med har vært stusselige...

Last edited:
Tja.. var der i januar og det var ca 3/4 fullt ned og nesten helt fullt opp (nye maskiner). Og jeg hadde faktisk ikke fått med meg at det var såpass stor etnisk trafikk (på de to avgangene iallefall var minst 25% av pax ikke-norske). De trenger kanskje kapasiteten på de større sydendestinasjonene i ferien...

Jeg fløy LN-KHC på fredag, og den var bra innvendig. KHA og KHB er vel i praksis helt lik. Av de resterende er det litt ymse, men de forsvinner jo på løpende bånd fremover. Husk at det kan bli endringer frem mot avgang, så plutselig er det en -800 oppsatt likevel.

Det var skikkelig nedtur... betyr vel at denne ruten ikke går allverdens bra...
:( Noen som vet mer om hvorfor de har nedgradert til -300? Og er det noen av de gamle maskinene som er ok så vi fortsatt får en grei tur? De gamle jeg har reist med har vært stusselige...

Hvordan kan du trekke denne konklusjonen....? At en rute ikke betjenes med -800 betyr ikke at ruten går dårlig....Heller det at DY optimaliserer ruten med riktig antall seter i forhold til etterspørsel..... :) :)

Innebærer dette at muligheten for mellomlanding for å fule er tilstede på denne ruten når man benytter -300 maskin?

Denne har nå flydd flere sesonger før med -300 og jeg kjenner ikke til at mellomlanding har vært påkrevd (selv om jeg ikke har sett alle...)
Under normale forhold er OSL-RAK ikke noe problem, spesielt ikke med -300WL. Og de fire med winglets (KHA/B/C & KKX) har jo også tilnærmet samme Recarostoler som DY's -800.

Last edited:
Back