Norwegian søker cabin crew i TRD, SVG og CPH

Re: Norwegian søker cabin crew i TRD, SVG og CPH

Kanskje litt OT, men er det noen med kjennskap i DY, som kan svare på en ting jeg lurer på.

Hvis man blir ansatt som CC på basen i TRD eller SVG f.eks, hvordan er muligheten for etterhvert og få flyttet til basen på OSL? Er det ventelister, eller hvordam fungerer det?

Håper noen kan gi meg et svar :)

Basebytte innvilges hvis det er behov på f eks OSL samt at din stilling i TRD eller SVG kan erstattes. Ved slike bytter legges ansiennitetslisten til grunn. Det blir i praksis en venteliste som du skriver. For øyeblikket er det ingen åpninger på OSL basen.

Måste kabinpersonal som arbetar åt DY i Norge kunna snacka norska eller är det okej även med svenska?

Måste kabinpersonal som arbetar åt DY i Norge kunna snacka norska eller är det okej även med svenska?

Neida, det holder med spansk ;)

Fra spøk til alvor, svenske kan trygt søke, tror jeg. Av andre språk er det kun engelsk som er påkrevd, men absolutt nyttig med et tredje også.

Kreves vel stort sett bare at man puster for egen maskin.....:)

Neida, det holder med spansk ;)

Fra spøk til alvor, svenske kan trygt søke, tror jeg. Av andre språk er det kun engelsk som er påkrevd, men absolutt nyttig med et tredje også.

Et skandinavisk språk og engelsk, om man vil jobbe i Skandinavia.

Jeg regner med at et skandinavisk språk også gjelder på LPA-basen ;)

Jeg trodde svensk var en dialekt i norge, hører den jo oftere en både trøndersk og bergensk

Svensk eller svorsk høres ofte på bakken eller i luften hos DY. Svensker kan trygt søke, vil jeg tro.

Utan svenskar stopper Norge!
I alle tilfelle gjeld det for alt som heiter handel, service og samferdsel på østlandet.
Så eg vil tru at svenskane famleis er velkomne i DY.

Er vel bare at de ansetter over en lav sko, så kravene er ikke altfor tøffe etter hva jeg har hørt. Men er jo ikke sikkert dette er riktig da...

Er vel bare at de ansetter over en lav sko, så kravene er ikke altfor tøffe etter hva jeg har hørt. Men er jo ikke sikkert dette er riktig da...

Hva er det du har hørt som indikerer at de ansetter over 'en lav sko' ?

Basert på intervjuprosessen så er det ikke verdens hardeste utsiling akkurat. Hørt dette både fra piloter og cc. 5 minutter og en kaffekopp spøkes det jo med:) men hva vet vel jeg...

Mitt inntrykk er at de fastansatte i kabinen i DY-Norge ikke har hatt så verst betingelser, men at den retningen firmaet beveger seg i nå (retning Ryanair) - fort kan gjøre noe med søknadsmengden. Mon tro om det er kontraktsansatte Kjos skal ha f.eks. i CPH?

Lavprisselskapene har satt en ny standard nå - og på sikt vil man måtte regne med at øvrige selskaper vil måtte tilpasse seg. Tidligere kunne selskapene velge kremen av søkere til kabinjobber, i de kommende år vil man måtte ta det som er tilgjengelig på markedet, med de betingelser som bys.

Tally-Ho

Basert på intervjuprosessen så er det ikke verdens hardeste utsiling akkurat. Hørt dette både fra piloter og cc. 5 minutter og en kaffekopp spøkes det jo med:) men hva vet vel jeg...

Ikke mye åpenbart...

Tøffere krav for cc enn for cockpit da? Selv de som flyr i dy har jo stusset over intervjuene.
Men sikkert jeg som har misforstått:)

Back