Norwegian planlegger rute mellom Buenos Aires og Asia via Perth

BraathensSafe1985

ScanFlyer Silver
Norwegian fornekter seg ikke .... :-)

Perth stopover on world-first flight linking South America and Asia to boost WA tourism
A world-first air route is planned to link South America and Asia, with Perth the critical hub linking the two big travel markets.
The fastest route is via the South Pole but a stop in Perth would be needed for fuel, creating exciting stopover tourism potential.
Argentine airline Norwegian Air Argentina has applied and been given approval for the Buenos Aires to Perth route, and is applying for rights to Singapore, while Airbus and Boeing have done studies on how the route would be accomplished.
https://thewest.com.au/travel/air-a...ca-and-asia-to-boost-wa-tourism-ng-b88751880z

Litt OT: Stemmer det at Norwegian også har snakket om flygninger til Sea of Tranquility? :o

Last edited:
Er ETOP's tilladt over Sydpolen? tænker ikke der er mange alternativer i den sydlige vinter.

Nei, b787 har vel ETOPS 330 og selv det holder ikke for å krysse sydpolen

903fea9304d72cff73450b19952b37e9.jpg

http://www.gcmap.com/mapui?P=EZE-PER&MS=wls&DU=mi&E=330

Jeg tror Bjørn Kjos alltid har hatt en drøm om å være første/eneste flyselskap som kan tilby billetter jorda rundt. Regner med at de vurdere Buenos Aires - Papeete - Singapore også. Spennende planer.

Jeg tror Bjørn Kjos alltid har hatt en drøm om å være første/eneste flyselskap som kan tilby billetter jorda rundt. Regner med at de vurdere Buenos Aires - Papeete - Singapore også. Spennende planer.

Jeg tror dette var mulig med Air France tidligere med Paris-Los Angeles-Papeete-Tokyo-Paris, men det ser ut som Tokyo-Papeete er lagt ned.

Jeg tror dette var mulig med Air France tidligere med Paris-Los Angeles-Papeete-Tokyo-Paris, men det ser ut som Tokyo-Papeete er lagt ned.

Har (eller hadde?) ikke Air New Zealand ruter rundt kloden. Mener den ene gikk via USA og den andre via Asia og de møttes i London???

Har (eller hadde?) ikke Air New Zealand ruter rundt kloden. Mener den ene gikk via USA og den andre via Asia og de møttes i London???
Det er riktig, Air New Zealand hadde en slik rute.

Pan Am var vel de foerste med Jorda Rundt PA 1 og 2 gikk i hver retning jorda rundt med droessevis av stop.

Pan Am var vel de foerste med Jorda Rundt PA 1 og 2 gikk i hver retning jorda rundt med droessevis av stop.

United videreførte vel denne da de overtok ruta. Varte ikke lenger enn at noen våknet opp fra besvimelsen etter å ha sett tallene ... ;)

tviler at de sitter å planlegge en sånn rute allerede når de såvidt har en B738 der nede
og tror nok det kommer å ta en stund før Norwegian Argentina skaffer seg en 787

Back