Norwegian planlegger Oslo - Singapore

Re: Norwegian planlegger OSL - Singapore

Tja, sikkert et marked for turister derfra også, skal du ikke se bort i fra.
 
Re: Norwegian planlegger OSL - Singapore

Det er jo et stort marked til SIN. Dette er den 6 største internasjonale destinasjonen fra Norge mtp total revenue. Q3 2016 salgstall i alle GDSer er 28Mill, totalt er det nok enda høyere da man ikke vet hva som er solgt i private salgskanaler.
Det er kun
OSL-BKK
OSL-CPH
OSL-STO
OSL-LON
OSL-NYC
Som er større enn OSL-SIN
 
Re: Norwegian planlegger OSL - Singapore

"...oppstart av en direkterute fra Oslo til Singapore..." Ser ikke ut til at den blir direkte, det nevnes jo "en europeisk by" i artikkelen. Iom at Norwegian enn så lenge bare får lov å fly over den europeiske delen av Russland, og da bare på Bangkok-ruten fra Oslo, vil det vel også gi mer mening å mellomlande et sted sydover i Europa?
 
Re: Norwegian planlegger OSL - Singapore

Og hvilken europeisk by kan det være som er underserved på Singapore? Gjerne billettsalg på den europeiske destinasjonen med 787 også takk!
 
Re: Norwegian planlegger OSL - Singapore

Ligger ikke i DY's natur med one-stops, så hun snakker nok om en 'W'-routing ..
 
Re: Norwegian planlegger OSL - Singapore

Men mange av dem som reiser til Singapore skal vel gjerne videre? Tar statistikken hensyn til det?

Var det ikke noe snakk om et samarbeid mellom DY og Air Asia? Kan det tenkes at de vil samarbeide der for å få folk videre fra Singapore?
 
Re: Norwegian planlegger OSL - Singapore

Et samarbeid med Air Asia kunne muligens vært fornuftig men det skjer neppe med det første. Og 2u fra OSL er ikke noe problem å fylle i det hele tatt heller.
 
Re: Norwegian planlegger OSL - Singapore

"...oppstart av en direkterute fra Oslo til Singapore..." Ser ikke ut til at den blir direkte, det nevnes jo "en europeisk by" i artikkelen. Iom at Norwegian enn så lenge bare får lov å fly over den europeiske delen av Russland, og da bare på Bangkok-ruten fra Oslo, vil det vel også gi mer mening å mellomlande et sted sydover i Europa?
Det blir nok direkte, men Norwegian lar ikke crewet ligge på hotell i dagesvis, men dersom de åpner ruter dit fra flere andre byer samtidig, så kan de få økonomi i det, f.eks om de også starter ruter fra OSL 2 x ukentlig, ARN2x ukentlig, CPH1x ukentlig og LGW 2 x ukentlig, så har de fly dit hver dag.

Til Costa Rica flyr DY f.eks 1x ukentlig fra Oslo, men nesten daglig fra Europa, da de også flyr fra ARN, CPH og LGW. Da jeg var til SIN, med SAS på 80 tallet byttet vi til DC10 i CPH og hadde en pause der vi var inne i terminalen i BKK. Hele turen tok vel rundt 19-20 timer. Mine foreldre kom hjem fra Costa Rica i dag og de sa det var vannvittig deilig å fly direkte.
 
Re: Norwegian planlegger OSL - Singapore

Det blir nok direkte, men Norwegian lar ikke crewet ligge på hotell i dagesvis, men dersom de åpner ruter dit fra flere andre byer samtidig, så kan de få økonomi i det, f.eks om de også starter ruter fra OSL 2 x ukentlig, ARN2x ukentlig, CPH1x ukentlig og LGW 2 x ukentlig, så har de fly dit hver dag.

Til Costa Rica flyr DY f.eks 1x ukentlig fra Oslo, men nesten daglig fra Europa, da de også flyr fra ARN, CPH og LGW. Da jeg var til SIN, med SAS på 80 tallet byttet vi til DC10 i CPH og hadde en pause der vi var inne i terminalen i BKK. Hele turen tok vel rundt 19-20 timer. Mine foreldre kom hjem fra Costa Rica i dag og de sa det var vannvittig deilig å fly direkte.

Norwegian til Costa Rica?
 
Kan ikke se at det er nevnt tidligere, og fikk reklame-epost om det tidligere i dag.

Norwegian starter å fly London (Gatwick) - Singapore (SIN) fra høsten av. Ca 13t hver vei med Dreamliner.
 
Kan ikke se at det er nevnt tidligere, og fikk reklame-epost om det tidligere i dag.

Norwegian starter å fly London (Gatwick) - Singapore (SIN) fra høsten av. Ca 13t hver vei med Dreamliner.

Er nevnt i en annen tråd, Norwegian nye IC-ruter, 4 ukentlige.
 
Kan ikke se at det er nevnt tidligere, og fikk reklame-epost om det tidligere i dag.

Norwegian starter å fly London (Gatwick) - Singapore (SIN) fra høsten av. Ca 13t hver vei med Dreamliner.



Ser ut som denne legges ned 12 januar. Usikker på om det er for godt eller bare for en periode

Uansett så tyder vel ikke akkurat det positivt for en OSL rute.

Asia virker være en nøtt å knekke for Norwegian unntatt for skandinaver som skal til Thailand
 
Ryktene sier at den nedlegges da den har hatt helt elendig yield. Dessuten har vel forsøkene på å få til videreforbindelser med Air Asia strandet. Singapore er vel mest en hub.
 
Ryktene sier at den nedlegges da den har hatt helt elendig yield. Dessuten har vel forsøkene på å få til videreforbindelser med Air Asia strandet. Singapore er vel mest en hub.

De skal visst ha mistet en stor cargo-kontrakt. Har kun ligget full flex billetter ute etter 12 januar så dette var ikke veldig overraskende.
 
Ryktene sier at den nedlegges da den har hatt helt elendig yield. Dessuten har vel forsøkene på å få til videreforbindelser med Air Asia strandet. Singapore er vel mest en hub.

Ser ut som siste avgang er 10. januar LGW-SIN.
 
Back
Top