Norwegian nye vs gamle fly

kristian

ScanFlyer Blue
Skal til København med Norwegian i slutten av måneden. Bruker de stort sett gammel eller nytt materiell mellom OSL og CPH? Flyene som er oppgitt med 32 seterader - er dette alltid de nye flyene?

Jeg TROR ikke -300 har 32 seterader, hvis det var det du mente. Men over til grunnen for at jeg faktisk ytrer meg her: vil minne på om at -800 ikke nødvendigvis er det samme som et nytt fly. Noen av de -800'erene Norwegian eier/leaser/hva-det-nå-kalles er ikke direkte "nye" (snart 10 år) - og noen bærer (tydelige) preg av slitasje innvendig.

Du får høre med noen innsidere hvilke individer som er "faste" på ruta as we speak, men det kan fort forandre seg :)

Så en fin oversikt her en dag over SAS vs DY såkalt "NG" fly .., gjett hvem som har %vis flest jetfly i kategorien "NG"

Nå har jeg holdt meg til SAS det siste halvåret, men i fjor vinter og vår ble det reist en del DY mellom OSL og CPH. Kom utfor en -800 én gang, og da var det en av de gamle, slitne.

Tror neppe det er noe mønster i om de bruker gamle eller nye -800er...

Nei det er ikke noe mønster på "hva de bruker" på den måten, men enkelte flyindivider har til tider gitte utgangspunkt (BGO/WAW/OSL/ARN/CPH etc) hvor de derav faller inn i midlertidige "mønster" på hvilke ruter de flyr. F.eks var LN-KKJ 90% sikker på ruta ARN-LLA for 2 uker siden. Akkurat nå er f.eks LN-KKO hyppig sett på ruta OSL-TRD. Det er på langt nær noen sikker metode, men bedre enn ingen ting :)

Last edited:
Back