Norwegian, ny hangar på OSL

Re: Norwegian, ny hangar på OSL

De er alt i gang med bygging, tror ikke OSL eier anlegget, men det kan sikkert andre mere om ?

Hvordan er denne størrelsen sett ift STS sin hangar på OSL?

Espen

Jeg har aldri helt fått med meg hvor Norwegians hangar(er?) ligger på OSL? Noen som kan vise meg?

91-engm-chart-1.jpg

Langs TXYW (N)ovember, sør for cargo-plassen. (Mellom Cargo og WF-hangar)

Blir denne hangaren slått sammen med den gamle på ett eller annet vis? Er jo god plass mellom DY hangaren og WF/LTR hangaren så denne hangaren blir vel rett frem av taxiway N5 tenker jeg :)

Blir spennende å se :)

Hvordan er denne størrelsen sett ift STS sin hangar på OSL?

Espen

Da jeg var på besøk i STS hangaren for noen år siden var der plass til 14 fly i 737-størrelse. (To spor i den gamle heavy-delen og 12 i line-delen).

I tillegg kunne det åpnes en haleluke på et (eller to?) steder for å få inn 767 som var langdistanseflyet den tiden hangaren ble planlagt og bygget. Desverre hadde de ikke tatt høyde for A330/340 ble jeg fortalt, her blir visst vingespennet for stort for den hangaren.

Ser ut som det er Norwegian som bygger, men de fester tomta av Avinor/OSL.

Så for å være helt klar på det, mellom hangaren DY har nå, og den hangaren(WF) utenfor Deice A-south.

Det ser ut som den skal være nesten kvadratisk (99x112 meter), noe som vil implisere at de må "låse inn" fly...

Hvorfor?

De slitter vel unna med noen kroner på billige (smalere) dører.. :)

Jeg har hørt at de skal ha rullende bånd noe ala det som finnes i produksjonslinjen på Boeing fabrikkene.

Back