Norwegian Nattcharter

Marius Moberg

ScanFlyer Blue
Norwegian sin første natt Charter fra Landvetter

Det var LN-DYM som fekk oppdraget å fly første fly ned til Palma De Mallorca som DY4235
Avgang fra Landvetter 23:25

LN-DYM vil være tilbake på Landvetter 06:15 i morgen tidelig

Last edited:
Re: Norwegian Natt Charter

Hva mener du med natt-charter? At charterfly har gått på nattestid er ikke noe nytt det. Men kanskje det er nytt at Norwegian gjør det?

For noen år tilbake begynte Norwegian å fly til Hellas, Tyrkia, Kypros, Spania og Bulgaria på natten det vill si at flyet reise mellom 22:00 og 23:55 og var tilbake til Oslo om morgenen mellom 05:00-09:00

I dag hadde Norwegian sin første natt charter fra Gøteborg Landvetter

Last edited:

At det finnes folk som betaler for den driten der..

Tiltres 100 %.:) Fatter ikke at noen vil det der.

Disse uttalelsene henger i løse lufta og sier egentlig ingen ting. Det kunne vært interessant å hørt hva dere egentlig mener med disse setningene. Jeg skjønner at det er negativt ladet, men det hadde vært flott om dere kunne ha utdypet hva dere egentlig vil fram til! :o

Disse uttalelsene henger i løse lufta og sier egentlig ingen ting. Det kunne vært interessant å hørt hva dere egentlig mener med disse setningene. Jeg skjønner at det er negativt ladet, men det hadde vært flott om dere kunne ha utdypet hva dere egentlig vil fram til! :o

De synes vel ikke det er så attraktivt å fly innen Europa på natten?

Noen må jo være villige til det, fra 28. oktober begynner Aeroflot å fly daglig på natten mellom OSL og SVO, og flyet drar fra OSL kl. 23:40 og lander i SVO kl. 05:10.

Norwegian har flere slike ruter som ikke er charter, f.eks til BOJ på sommeren. Det er vel en grei måte å utnytte kapasiteten i høysesong på.

Jeg reiser aldri slik når jeg flyr charter, da flyr jeg heller tidlig ut og sent hjem igjen på retur om det er mulig.

Man taper jo en dag på å reise så sent, så nei takk!

De synes vel ikke det er så attraktivt å fly innen Europa på natten?
Nei - det synes jeg ikke, men er det det som er muligheten for å komme meg på ferie dit jeg vil, og til en pris som passer gjør jeg gjerne det. Det er et lite offer!

Synes det er en brist i logikken her. Det er helt OK å fly øst-vest på en 7-8 timers flytur på nattestid, mens hvis en reiser nord-sør kan man ikke det. Det synes da at det egentlig ikke er tidspunktet som er problemet, men kanskje reisemåten? Hvorfor ikke for svingende si det da: Jeg flyr ikke med Norwegian. Jeg flyr ikke på charterturer.

Synes det er en brist i logikken her. Det er helt OK å fly øst-vest på en 7-8 timers flytur på nattestid, mens hvis en reiser nord-sør kan man ikke det. Det synes da at det egentlig ikke er tidspunktet som er problemet, men kanskje reisemåten? Hvorfor ikke for svingende si det da: Jeg flyr ikke med Norwegian. Jeg flyr ikke på charterturer.

Kanskje et brist i logikken, men sammenligningen med lange flyvninger med stor tidsforskjell, synes jeg halter.;) Da har man ikke noe valg enn å bli døgnforvirret. Men sånn å reise i Europa og komme frem til bestemmelsesstedet tidlig på morgenen er altså ingenting for meg. Det har altså ingenting med verken Norwegian eller charter å gjøre. Charterfly er jeg i mange tilfeller en stor tilhenger av.:) Likeledes også Norwegian, men alt til sin tid. Bokstavelig talt.:)

Noen må jo være villige til det, fra 28. oktober begynner Aeroflot å fly daglig på natten mellom OSL og SVO, og flyet drar fra OSL kl. 23:40 og lander i SVO kl. 05:10.

Norwegian har flere slike ruter som ikke er charter, f.eks til BOJ på sommeren. Det er vel en grei måte å utnytte kapasiteten i høysesong på.

Det er selvsagt lurt å utnytte kapasiteten på, men ikke tider jeg vurderer.

Når det gjelder SU, den rutetiden er spesiell. Har vel blitt diskutert her på forumet tidligere. Jeg tror ikke den flighten holder gjennom vintersesongen dersom den ikke er basert stort sett på cargo.

TP prøvde seg vel med en nattrute til LIS for et par tre år siden, den tror jeg forsvant ganske fort. men jeg e den første til å innse at de fleste ikke bryr seg om flytiden dersom prisen og destinasjonen er riktig.

Der kom den - bra sagt, du traff nok spikeren på hodet!!!

At det finnes folk som betaler for den driten der..

Det var vel en litt vel tabloid kommentar :rolleyes:

Mens jeg er enig at det ikke frister personlig, så har jeg full forståelse for at folk velger det for å komme seg på tur. Dessuten handler det jo om å utnytte flåten best mulig og det således reduserer kostnadene. Og i min verden så ser jeg ikke hvorfor man ikke skal tilby dette og etterspørselen er der? Og man trenger heller ikke fordømme folk som velger avganger til ugunstige tider? Men ser jo hvor stor suksess "Sandkasse-selskapene" har selv om man må bytte fly klokken 03 om natten

Jeg er faktisk i stor grad enig med deg her, og det handler vel i grunn om folks preferanser og ikke "rett eller galt".

Men det skal sies at når jeg kan så prøver jeg å få til øst->vest flygninger til å bli dagflighter når jeg kan velge, hvilket alle mine tre siste Asia->Europa flighter har vært. Men kan forstå at noen velger nattflighter

Jeg er vel ingen stor charterkunde, men var meget fornøyd med sen avreise fra Oslo til Palma og hjemkomst midt på natta da jeg reiste i fjor.

Som B-menneske HATER jeg avreise grytidlig om morgenen, da ødelegger jeg jo langt mer enn en dag i solen...

Back