Norwegian med aflysning og forsinkelse

MD80Kristian

Newcomer
En sensommerhilsen her fra det midtjyske:-)

Norwegian har i dag haft en aflysning fra KRP til CPH. Afgangen der var aflyst var kl. 9.10 og næste afgang skulle have været kl. 16.50 - denne er så forsnket til ca. 19.20. Altså et "slip" på ikke mindre end 10 timer - hvad gør DY for pax i sådan en situation? Sender man pax med bus, tog eller med QI. QI flyver forøvrigt et meget reduceret program her i sommerperioden, så her er det ikke sikkert der er mange pladser at "rutte" med.
 
Tror de har 4 fly på bakken pga teknisk... Kan bli forsinkelser av slikt med så høy flåteutnyttelse.
 
- hvad gør DY for pax i sådan en situation? Sender man pax med bus, tog eller med QI. QI flyver forøvrigt et meget reduceret program her i sommerperioden, så her er det ikke sikkert der er mange pladser at "rutte" med.

Siden DY og QI ikke har noen avtale som gjør at de kan sende pax med hverandre, må det i så fall bli en dyr affære for DY, siden de må kjøpe plasser for sine pax på QI fly.

Her blir det nok ombookinger til andre DY avganger eller alternativ transport.
 
32 mil og 3.38 med buss/bil sier Google
Med slike forsinkelser så rekker pax å bli kjørt både frem og tilbake til CPH før flyet går.:colgate:
 
Cimber byttede deres ATR42 ud med en 72´er og havde på den måde plads til 20 ekstra pax - pax der valgte at komme med QI skulle selvfølgelig selv betale.... DY havde arrangeret busser fra KRP til CPH.
Kan forøvrigt se at den er gal i AAL idag - der er DY´s afgang til CPH kl. 9.40 forsinket til 15.20. Det er bare ikke iorden på sådan en kort rute - har aldrig set så store forsinkelser hos hverken SK eller QI på dansk indenrigs!
 
Fra aa..dk
"vi skal desværre meddele at"
Vi skal desværre meddele at Norwegians rute DY3667 fra Palma er meget forsinket. Flyet står i Palma med tekniske problemer. Det forventes at kunne starte fra Palma kl. 12:00 lokal tid 08082010. Der forventes ankomst kl. 15:30 lokal tid.
Passagererne der er strandet i Palma vil blive indkvarteret af Norwegian.

Der er pt. ingen reservefly at sætte ind på ruten, derfor den store forsinkelse.

Dette kommer desværre også til at påvirke Norwegians formiddagsafgang rute DY3101 til København kl. 09:40 hvor der nu først forventes afgang kl. 15:20.

Der er pt. ingen reservefly at sætte ind på ruten, derfor den store forsinkelse.

Når og hvis der er nyt i sagen vil vi straks informere her på hjemmesiden. For ydeligere oplysninger bedes de kontakte Norwegian. Passagerer/pårørende som opholder sig i Aalborg lufthavn kan søge oplysninger ved serviceskranken hos Aalborg Handling i terminalen.
Hilsen
Ole
 
og i sådanne sager er LCC kunder ganske enkelt på herrens mark.
Kunderne kan naturligvis komme med konkurrenternes ruter til CPH, men det koster
altså..og DY betaler ikke, det er helt sikkert..
Ved at SAS har haft flere henvendelser, men kunderne henvises til AAL handling
Hilsen
Ole
 
Endnu en dag med DY aflysning fra KRP.... Stor tilfredshed at spore ved QI der sælger mange sidste øjebliksbilletter til strandede "norske" pax.

Nogen der ved om DY virkelig mener det med dansk indenrigs seriøst??
 
De har vel ikk gått inn der for moro skyld, så de mener det nok seriøst. Men, som andre poster sier, så har det vært en del tekniske problemer i det siste, og når man da ikke har noen fly å gå på, så kan vel slikt skje!
 
Akkurat slikt er litt av problemet med å fly LCC. De har en veldig høy utnyttelse av sin flypark, slik at hvis det oppstår uforutsatt mye problemer, som en vel kan lese om i denne og andre tråder, så går de rett og slett tom for fly til slutt. Hvis de skulle hatt tilstrekkelig med reservekapasitet til en hver tid, så ville prisene øke en hel del. Dette er derfor noe som kan skje den beste. Til og med SAS sliter vel om dagen også med mye trøbbel med fly, men de har jo et datterselskap som kan hjelpe de ut, slik at WF vel hadde et fly inne på SK flygninger i helgen (til og med en Q400).
 
og i sådanne sager er LCC kunder ganske enkelt på herrens mark.

Det gjelder sannelig enkelte Star-selskaper og - har selv opplevd det med Turkish for to dager siden. Ved irr som selskapet selv har stelt i stand, så viste de oppførsel i beste LCC-stil.

Men det gjør selvsagt ikke saken med DY det spøtt bedre, dette er jo en miniversjon av de problemene de hadde sommeren for etpar år siden all over again.
 
Tror det skal ganske mye til før DY sender paxene sine med QI...


Slike ting slår begge veier, når vi ankom OSL forsinket med CO og alternativet var 30 timer i OSL, så valgte CO det, istedet for å "kjøpe" DY billetter å sende oss hjem.
Så det er ikke bar LCC som "holder" pax.
 
Problemer kan man alltid oppleve. Men det er større sjanse å komme seg frem med et nettverkselskap siden de samarbeider med mange andre flyselskap. Det er også større sjanse å få forpleining i ventetiden, LCC er veldig varierende av hva de tilbyr.
 
Back
Top