Norwegian Kraftig Forsinket

Airbus 330

ScanFlyer Dusty
Medlem
Ser på osl.no at DY 1817 med ankomst kl 22.30 igår kveld er forventet ankomst ikveld kl 17.05.
Noen som vet hvorfor denne flighten med XL maskinen er så kraftig forsinket?
Ser at også dagens tur til Tenerife med samme maskin da selvsakt er forsinket med forventet avgang kl 17.30 ikveld. 25min fra landing til avgang skal vel holde hardt vel?

Airbus 330.

XL-maskinen står med tekniske problemer JK - igjen kan man kanskje si. Det har vært mye trøbbel med den de siste dagene....

Og hva angår turn-around-tiden, så tipper jeg den står rundt en time på bakken - av egen erfaring - vi får se!

...jeg overhørte kapteinen freste til en SAS-tekniker i går før LPA-avgangen: (leses med fransk aksent) "the airstarterunit at Las Palmas is too small, we will be stuck down there"

Hele avgangen var tragisk, det endte med at den gikk via CDG for å tanke mer fuel..
Noen som vet når den var fremme i natt?

Jeg skulle vært med til TFS i dag, men den flighten ble jeg tatt av siden jeg har fri i morra.
Veldig synd for PAX, men jeg håper det ordner seg til slutt...

Ny ankomsttid fra LPA 1838, ny avgangstid til TFS 1900... Tipper det blir en del senere enn som så til slutt..

Her har du forksjellen på DY og SK. Hadde det vært SAS hadde de mest sannsynlig innstillt den avgangen til TFS, mens Norwegian flyr den for det om den er såpass forsinket.

Her har du forksjellen på DY og SK. Hadde det vært SAS hadde de mest sannsynlig innstillt den avgangen til TFS, mens Norwegian flyr den for det om den er såpass forsinket.

BULL , SK har flere maskiner som klarer denne distansen
Forskjell å instille en OSL-TRD , og en OSL-LPA....... get real.

BULL , SK har flere maskiner som klarer denne distansen
Forskjell å instille en OSL-TRD , og en OSL-LPA....... get real.

Enig, det er litt verre å instille en LPA eller TFS enn en tur til TRD. Og hva skal man gjøre når man har kun 1 maskin som kan fly distansen, desverre...

Problemet til Norwegian er at de baserer seg på å fly til både RAK, TFS og LPA med bare ett fly som kan ta denne distansen - samtidig som det samme flyet skal brukes på veldig mange andre ruter også. Selv om en i utgangspunktet bør kunne forvente at dette skal gå greit siden flyet opereres av en annen leverandør enn Norwegian, ligger det sikkert ikke noe i avtalen mellom Norwegian og dette selskapet om at de skal stille opp med et nytt fly om det oppstår teksniske problemer. Norwegian begynner å opparbeide seg såpass mye erfaring med innleide fly nå, at de bør begrense videre ekspansjon før nye fly er sikret og på plass. Dessuten håper jeg at Norwegian sikrer seg en liten buffer i flåten, slik at situasjoner av denne type løses på en måte som passasjerene vil oppleve som anstendig.

Så på veien ut fra jobben i sta, at Dy 1823 lander til ny tid 0805 i morgen timene i dag. Noen timer forsinket..

Problemet til Norwegian er at de baserer seg på å fly til både RAK, TFS og LPA med bare ett fly som kan ta denne distansen -....

Problemet er at XL likevel ikke altid klarer distansene uten mellomlandinger, og da oppstår det dessverre raskt store forsinkelser.

Hmm, jeg begynner å angre litt på at jeg valgte å spare 500 kr per person for å fly DY til LPA i januar fremfor SK/NVR. DY burde vel ventet med rutene til de hadde materiell som kunne fly så langt uten nevneverdige forsinkelser. Håper det bedrer seg etterhvert og at XL- flyet holder noenlunde standard. Men det er klart det er utfordrende når man kun har ett fly som kan fly til de tre destinasjoner.

Hmm, jeg begynner å angre litt på at jeg valgte å spare 500 kr per person for å fly DY til LPA i januar fremfor SK/NVR.

Norwegian er vel en av lavprisselskapene som tar ganske godt vare på sine kunder når noe oppstår(?), men jeg mener uansett det er gir en bedre trygghet å bruke noen hundrelapper (opp mot 7-800 kr for min del) ekstra på flybilletten ved å velge et ordinært selskap som SAS, Lufthansa osv. Skulle det skje noe så blir man tatt vare på, man blir ombooket til andre selskaper etc. Jeg synes oppriktig synd på de som er lite reisevante, som flyr lavprisselskapslig, og som deretter opplever å bli stående på en flyplass i utlandet dersom det oppstår uregelmessigheter.

Back