Norwegian knuser SAS på punktlighet, skriver Aftenposten

Norwegian knuser SAS på punktlighet, skriver Aftenposten

Hmm der fikk sas noe å tenke på...
Jeg har bare positive erfaringer med begge

Re: Norwegian knuser SAS på punktlighet, skriver Aftenposten

Til nå i 2013 er de rimelig like, et par prosentpoeng skiller de to. Knuser? Leder er et mer dekkende ord. Topp at begge selskap har høy fokus på dette, da vinner passasjerene.

Jeg kjenner meg igjen i dette. Vet at det er bare mine egne statistiker og at det finnes manger mer ruter enn de jeg hadde, men i det siste er mine SK turer vært elendige med punklighet mens DY, var på topp. At det skjer et par ganger er 1 ting, men utover 30 t/r begynner det å bety noe.

Ja Norwegian er vel flinke til å slippe "håndbrekken" til tiden...

På ARN - HEL hvor jeg faktisk bruker de har jeg 4 av de 5 siste avganger over 15 minutter forsinket.

Flightstats.com måler ankomspunktlighet... Da hjelper det lite å trikse med "brekket" ved gate/avgang, noe som skjer/har skjedd i begge selskap. SAS sin måte å skylde på dette tidligere var heller ikke sympatisk.

Gratulerer til Norwegian så er nok SAS snart tilbake på toppen.

På ARN - HEL hvor jeg faktisk bruker de har jeg 4 av de 5 siste avganger over 15 minutter forsinket.

Har du lest artikkelen? Det var snakk om ankomsttider der.

Til nå i 2013 er de rimelig like, et par prosentpoeng skiller de to. Knuser? Leder er et mer dekkende ord. Topp at begge selskap har høy fokus på dette, da vinner passasjerene.

Tja.. Forskjellen på de to prosentpoengene gjorde at det ene kom middels, og det andre kom bra ut i test. Just sayin` :p

Hva skjedde i april? DY på ca 91% on-time, og SAS på ca 84%.

...og helt på siden: MAN med under 60% on-time...

Det er normalt at Manchester ligger på rundt 30. plass blant europeiske flyplasser. I mars hadde MAN en punktlighet på 55,4%.

Det er normalt at Manchester ligger på rundt 30. plass blant europeiske flyplasser. I mars hadde MAN en punktlighet på 55,4%.

Ja, ved nærmere ettertanke så har jeg vel stort sett vært forsinket når jeg har reist derfra...:)

Til info opererer ikke NAX med ACARS push, så den må du så mye lenger på ut på landet med.

Jeg syntes det er bra de bruker håndbrek mellom hver tur.

Til info opererer ikke NAX med ACARS push, så den må du så mye lenger på ut på landet med.

Det har jeg også erfart. Jeg har sett at det på publikumsskjermene står at et norwegianfly har landet, faktisk før hjulene er i bakken. Det tyder jo på at dette settes inn manuelt.

Det gjør jo at muligheten for å manipulere faktisk ankomsttid også er til stede, men det er en annen diskusjon.

Min opplevelse i 2012: Nesten alltid i rute med SAS.
Min opplevelse i 2013: Veldig ofte forsinket med SAS.

Faktisk flere forsinkelser med SAS hittil i år enn i hele fjor.

Norwegian har jeg flydd for lite med til at det er relevant.

Og Skånvik slår til igjen. Er man ute etter relativt seriøse pressekontakter burde man vel ikke ta i henne med ildtang engang...

- Det er interessant å merke seg at SAS helt uberettiget kan skryte på seg å være best på punktlighet overalt, uten at det får noen som helst konsekvenser. Den ene dagen er de best i Norge, så er de best i Europa og så er de sogar best i verden, uten at det har noe som helst rot i virkeligheten, sier Skånvik.

Og Skånvik slår til igjen. Er man ute etter relativt seriøse pressekontakter burde man vel ikke ta i henne med ildtang engang...

Problemet med å bygge en merkevare på noe som er såpass flyktig og variabelt som punktlighet er jo nettopp slike situasjoner (dette har vært påpekt før også som et mulig fremtidig problem for SAS den dagen de ikke leverer like godt); SAS er ikke i dag eller de siste månedene punktligst i hverken Norge, Europa eller verden forøvrig. At SAS nok kan ha sitt på det tørre om man ser over lengre tid kan så være....;)

Kan ikke si jeg har sett noen slik markedsføring på en stund heller ... ? Så hvor kommer dette med SAS fra? Ren sverting ...

Kan ikke si jeg har sett noen slik markedsføring på en stund heller ... ? Så hvor kommer dette med SAS fra? Ren sverting ...

Det er ikke lenge siden jeg så en annonse fra SAS hvor budskapet var hvor punktlig SAS er (se også forsiden til SAS.no, hvor det står punktlighet i verdensklasse - kanskje er det greit nok, for de er jo relativt punktlige også nå), og siden dette var i Norge så er jo all reklame ment å fremheve hva som er bedre med eget produkt kontra konkurrenten?

Back