• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Norwegian innleie 2017 - statustråd

Trdfly

Moderator
Medlem
Norwegian innleie 2017 - statustråd

Lager en samletråd for Norwegians innleie av fly til short/medium-haul i 2017

Norwegian (DY, Oslo Gardermoen) will wet-lease a pair of A320-200s from Latvian ACMI/charter specialist SmartLynx Airlines (6Y, Riga) during the first quarter of next year.

Between January and March 2017, YL-LCO (cn 1873) and YL-LCR (cn 984) will be based out of Copenhagen Kastrup for use on the LCC's extensive European and Mediterranean networks.
http://www.ch-aviation.com/portal/news/51279-norwegian-to-lease-two-latvian-a320s-in-1q17
 
Re: Norwegian innleie 2017 - statustråd

Har de bommet litt på flåteplanen? Dette er jo midt i lavsesongen og samtidig som de har fly opptatt med charter i USA og Karibia-ops


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Re: Norwegian innleie 2017 - statustråd

Øremerket CPH basen i forbindelse med overføring av basen fra NAS til NAI - det vil være crew bundet av conversion course gjennom hele overføringen.
 
Re: Norwegian innleie 2017 - statustråd

Sverige blir også Irsk etterhvert, men først Danmark. Great! :sarc
 
Re: Norwegian innleie 2017 - statustråd

Øremerket CPH basen i forbindelse med overføring av basen fra NAS til NAI - det vil være crew bundet av conversion course gjennom hele overføringen.

Hva slags kursing er det som egentlig må til? Er det så mye annet enn registreringen på flyet som endres, siden de nå må på kurs?



Ser ut som disse rutene får flyene fra Smartlynx

http://www.routesonline.com/news/38/airlineroute/270359/norwegian-1q17-leased-a320-operations/
Copenhagen – Aalborg 28 weekly
Copenhagen – Amsterdam 4 weekly
Copenhagen – Berlin Schoenefeld 1 weekly
Copenhagen – Budapest 2 weekly
Copenhagen – Edinburgh 1 weekly
Copenhagen – Gran Canaria/Las Palmas 1 weekly
Copenhagen – Krakow 1 weekly
Copenhagen – Malaga 1 weekly
Copenhagen – Nice 1 weekly
Copenhagen – Oslo 4 weekly
Copenhagen – Paris Orly 4 weekly
Copenhagen – Riga 2 weekly
Copenhagen – Salzburg 1 weekly
Copenhagen – Stockholm Arlanda 8 weekly
Copenhagen – Tenerife South 1 weekly
 
Back
Top