Norwegian i topp hos svenska studenter

Og tre ganger så mange er negative til SAS enn til Norwegian. Det må være betenkelig for SAS. Det til trosåss for at over dobbelt så mange ikke har kjennskap til Norwegian i forhold til SAS.

Her har markedsavdelingen til SAS en jobb å gjøre. Eller har man konsentrert seg så hardt om å være selskapet for business reisende at man har glemt de andre reisende. Dagens studenter er stort settmorgendagens businessreisende og man bør kanskje pleie de i dag for å bygge lojalitet til SAS. Og undersøkelsen er gjort i Sverige. Der har de hatt opptjening av bonuspoeng på reiser.




Vidar
 
Overraskende om DY ikke kom på topp hos Norske studenter også. SAS må slippe ut mange flere ungdomsbiletter skal de klare å tiltrekke seg mest mulig ungdom..
 
Ikke overraskende i det hele tatt! SAS' ungdomsbilletter ligger nesten skjult når man skal navigere på sas.no, i forhold til hvordan det fungerer hos wideroe.no.. Tro det eller ei; det er flere av mine medstudenter som aldri har hørt om SAS' ungdomsbilletter :p
 
Helt enig med Wf-pax, ungdomsbillettene ligger litt skjulte på sas.no.
På Widerøe.no er det mye enklere, og man kan også sammenligne voksenpris vs ungdomspris og velge det som er billigst.

Eneste minus er at på Widerøe.no får man ikke booket ungdomsbilletter til Europa-destinasjoner.
 
Ikke overraskende i det hele tatt! SAS' ungdomsbilletter ligger nesten skjult når man skal navigere på sas.no, i forhold til hvordan det fungerer hos wideroe.no.. Tro det eller ei; det er flere av mine medstudenter som aldri har hørt om SAS' ungdomsbilletter :p

De har i det siste sponset mange programmer på ettermiddagstid, men kanskje studentene da leser lekser og ikke ser på TV.



Vidar
 
Helt enig med Wf-pax, ungdomsbillettene ligger litt skjulte på sas.no.
På Widerøe.no er det mye enklere, og man kan også sammenligne voksenpris vs ungdomspris og velge det som er billigst.

Eneste minus er at på Widerøe.no får man ikke booket ungdomsbilletter til Europa-destinasjoner.

Joda, under avansert søk. Eller så kan man bruke m.wf.no. Det er det aller enkleste....
 
Ah, ser man det! Da kom det opp ungdomspriser på OSL-AMS på Widerøe.no også. ;)

Kan også nevne at last-minute for ungdom hos SAS er borte. Det må ha skjedd ganske nylig tror jeg.
 
Last edited:
Her har markedsavdelingen til SAS en jobb å gjøre. Eller har man konsentrert seg så hardt om å være selskapet for business reisende at man har glemt de andre reisende. Dagens studenter er stort settmorgendagens businessreisende og man bør kanskje pleie de i dag for å bygge lojalitet til SAS. Og undersøkelsen er gjort i Sverige. Der har de hatt opptjening av bonuspoeng på reiser.

Har man verkligen glömt bort studenterna eller är det bara så enkelt att studenterna delar allmänhetens syn på SAS? Frågan som ställdes är ju ganska odefinierad. Ett bolag som för ett halvår sen var påväg att gå i konkurs har kanske inte så högt förtroende oavsett vem som tillfrågas.
 
Og tre ganger så mange er negative til SAS enn til Norwegian. Det må være betenkelig for SAS. Det til trosåss for at over dobbelt så mange ikke har kjennskap til Norwegian i forhold til SAS.

Her har markedsavdelingen til SAS en jobb å gjøre. Eller har man konsentrert seg så hardt om å være selskapet for business reisende at man har glemt de andre reisende. Dagens studenter er stort settmorgendagens businessreisende og man bør kanskje pleie de i dag for å bygge lojalitet til SAS. Og undersøkelsen er gjort i Sverige. Der har de hatt opptjening av bonuspoeng på reiser.

Nå er heldigvis heller ikke tallene for SAS direkte dårlige. En positiv ting som går i SAS sin favør er merkegjenkjenning om jeg leser grafen rett.

Har man verkligen glömt bort studenterna eller är det bara så enkelt att studenterna delar allmänhetens syn på SAS? Frågan som ställdes är ju ganska odefinierad. Ett bolag som för ett halvår sen var påväg att gå i konkurs har kanske inte så högt förtroende oavsett vem som tillfrågas.

Tviler på at nestenkonkursen har noen større effekt lengre. Norske studenter, i det minste, har gått på Kjos-aid lenge. De fleste studentene jeg kjenner flyr omtrent konsekvent Norwegian siden "de er alltid billigst". Noen blir nærmest sjokkert når SK viser seg å være billigst.
 
Nå er heldigvis heller ikke tallene for SAS direkte dårlige. En positiv ting som går i SAS sin favør er merkegjenkjenning om jeg leser grafen rett.

Hva er positivt med det? Det hjelper lite om en kundegruppe kjenner deg igjen som merke, men benytter konkurrenten når de skal reise. Blir ikke sorte tall av det. Og hvorfor kjenner de igjen merke, men benytter konkurrenten til sine reiser? Negative opplevelser?




Vidar
 
Back
Top