Norwegian første rute til Canada: Dublin-Hamilton (Toronto)

Someone

Moderator
Medlem
Norwegian første rute til Canada: Dublin-Hamilton (Toronto)

Norwegian har annonsert oppstart av sin første rute til Canada. Dublin-Hamilton vil bli fløyet daglig fra slutten av mars 2019 med 737-MAX 8. Hamilton ligger en time unna Toronto, samt omtrent like langt unna Buffalo og Niagara Falls, og er en liten LCC flyplass med 600k passasjerer i fjor, som for det meste ser lavprisselskaper og chartertrafikk. Så samme strategi her som f.eks til Stewart utenfor New York

http://www.travelextra.ie/norwegian-launching-first-ever-services-to-canada-out-of-dublin-airport/

Norwegian launching first ever services to Canada out of Dublin Airport

Re: Norwegian første rute til Canada: Dublin-Hamilton (Toronto)

Avgang Dublin 14.40 med ankomst YHM 17.25. Retur 19.40 med ankomst DUB 07.30

Ser ikke for meg at så mange nordmenn velger denne veien til Toronto eller områdene rundt.

Ser ikke for meg at så mange nordmenn velger denne veien til Toronto eller områdene rundt.

Nå er jo ikke akkurat trafikk fra Norge som de satser på her

Nettavisen er vel best på clickbait:

attachment.php

Attachments

• Nettavisen.jpg
    Nettavisen.jpg
    57.6 KB · Views: 2,608

Avgang Dublin 14.40 med ankomst YHM 17.25. Retur 19.40 med ankomst DUB 07.30

Hvilken dag? Norwegian flyr jo i mars fra OSL til Dublin kun 3 dager i uken.

Nå har ikke sommerprogrammet OSL-DUB kommet ut enda, men hvis de har samme tider som W18 så connecter jo OSL-DUB veldig bra med DUB-YHM på dag 2 og 4 iallefall.

DY1362 24 OSL DUB 2 1040 1200

Hvilken dag? Norwegian flyr jo i mars fra OSL til Dublin kun 3 dager i uken.

Nå har de kun lagt ut billetter på ruten DUB-YHM for April 2019, men da har ruten daglig avgang med samme tidspunkt. Dvs 14.40 fra DUB og 19.40 fra YHM

Last edited:

Nå har ikke sommerprogrammet OSL-DUB kommet ut enda, men hvis de har samme tider som W18 så connecter jo OSL-DUB veldig bra med DUB-YHM på dag 2 og 4 iallefall.

DY1362 24 OSL DUB 2 1040 1200
Ser at de flyr hver dag fra Dublin til Hamilton, til fra 368euro t/r. De selger foreløpig ikke gjennomgående billetter fra Norge, muligens har de dårlige erfaringer med egen evne til å klare connections...

Når KLM nå tilbyr t/r fra OSL til den ordentlige flyplassen i Toronto til fra 2654,- så er det veldig få grunner til å betale flere tusen mere for en ikke gjennomgående billett med Norwegian.

Ser at de flyr hver dag fra Dublin til Hamilton, til fra 368euro t/r. De selger foreløpig ikke gjennomgående billetter fra Norge, muligens har de dårlige erfaringer med egen evne til å klare connections...

Grunnen til at de ikke selger gjennomgående billetter er jo at OSL-DUB for sommer 2019 ikke er lagt ut for salg enda. Når den blir lansert kan du booke gjennomgående billetter

Når KLM nå tilbyr t/r fra OSL til den ordentlige flyplassen i Toronto til fra 2654,- så er det veldig få grunner til å betale flere tusen mere for en ikke gjennomgående billett med Norwegian.
I tillegg har de åpnet UP Express fra YYZ til Union Station, så transport fra YYZ er blitt sømløs. Første gang jeg var i YYZ i 2015 stod vi i stampe i trafikken begge veier, men nå er det blitt veldig bra. For en helgetur ville jeg anbefalt FI, men nå var jeg jo veldig kritisk til SWF også... Ser jo ut som om folk bruker den type flighter, så slår sikkert til for de som bor i og rundt Dublin..

Jeg trodde virkelig det var snakk om direkterute fra Norge til Canada da jeg åpnet DN.no, men så feil kan man ta:cry:

Ellers så blir ikke dette deres første kanadiske rute, da de allerede i vinter vil fly mellom Montreal og både Martinique og Guadaloupe

https://www.flightglobal.com/news/articles/norwegian-to-launch-canadian-flights-in-october-449541/

The Canadian expansion kicks off on 29 October when Norwegian will begin three-times-weekly flights between Montreal and Guadeloupe's Pointe-a-Pitre.

On 1 November, the airline will start twice-weekly flights from Montreal to Fort-de-France on Martinique.

Som kjent så blir det B738 isteden for B38M fra starten på ruten, samt så blir det endring på frekvensen også...
Norwegian Air International in recent schedule update filed service changes for its planned Dublin – Hamilton service, scheduled to commence on 31MAR19. Previously planned daily service has been revised to 4 weekly since early-March 2019 (or earlier), from 31MAR19 to 13SEP19.

Due to Boeing 737 MAX 8 grounding, operational aircraft will switch to Boeing 737-800, from 31MAR19 to 29APR19, reflected in the last few days. Operational aircraft on/after 01MAY19 is pending.

D81840 DUB1440 – 1725YHM 73H x246
D81841 YHM1945 – 0730+1DUB 73H x246
https://www.routesonline.com/news/3...egian-adjusts-dublin-hamilton-s19-operations/

Hva slags vektrestriksjoner/seteblokkering er nødvendig for denne å klare turen vestover med -800?

90% av hva? Den er blokkert på ca 120 pax tror jeg. 800 kommer for kort over dammen ellers...

Back