Norwegian forlenger med Lufthansa Technik

Someone

Moderator
Medlem
Norwegian og Lufthansa Technik har forlenget avtalen om vedlikehold av motorene på deres 737-800 flåtene de neste 5 årene. I tillegg til alt vedlikehold vil Lufthansa Technik også stille med leasing av reservemotorer

https://www.aviation24.be/airlines/...ine-services-contract-with-lufthansa-technik/

The Norwegian Air Shuttle Group and Lufthansa Technik have signed a contract extending an existing Total Engine Support (TES[emoji768]) contract. The agreement, signed on 17 September at the airline’s headquarters in Oslo, covers all-inclusive services for the CFM56-7B engines powering the airline’s current fleet of 115 Boeing 737-800 aircraft.

Flyene flyes til FRA, DUS eller MUC for vedlikehold eller gjøres dette på OSL? Er jo kanskje enklere å flytte på noen mekanikere enn å fly flyene tomme. :)

Hva med MAX-flåten? Var vel slik at det ble inngått en såkalt ''goldcare''-avtale til disse og, men hvor blir vedlikehold gjennomført? Med 787 ble det vel slik at Norwegian kjøpte goldcare-tjenester av Boeing, men så gikk vel syklusen slik at Boeing bare kjøpte disse tjenestene av DY-tech igjen, hvis jeg har tolket det rett?
I forhold til hva jeg har sett av bilder og hørt, gjennomføres det jo tilsynelatende tyngre vedlikehold av 787 på OSL enn 737, så kanskje vi får se tyngre vedlikehold av 737 på OSL i fremtiden enn det som gjøres i dag? Personlig får jeg jevnlig varsel om nye tekniske- og vedlikeholdsstillinger, samt planlegging av vedlikehold på både OSL og FBU, så virker jo ikke som at det er færre som skal skru på fly her i landet akkurat...

Kanskje DY Tech blir et nytt satsningsområde for Norwegian og kanskje blir det også større konkurranse i denne delen av bransjen?

Kanskje DY Tech blir et nytt satsningsområde for Norwegian og kanskje blir det også større konkurranse i denne delen av bransjen?

Low cost teknisk vedlikehold med usikre arbeidsplasser, maksimumsarbeidstider som balanserer mellom mennesklig evne og uevne, kun valg av de billigste materialer og korte tidsfrister som pusher teknologien til det ytterste. Just what the aviation industry needs....

Low cost teknisk vedlikehold med usikre arbeidsplasser, maksimumsarbeidstider som balanserer mellom mennesklig evne og uevne, kun valg av de billigste materialer og korte tidsfrister som pusher teknologien til det ytterste. Just what the aviation industry needs....

Tror nok noen som mekker på OSL ble litt fornærmet nå. Hvis det blir mer aktivitet på OSL fremover kan jo absolutt ikke dette ses på som «Low cost»...

Det at de forlenger med Lufthansa ser da jeg på som noe positivt. De er jo et av verdens største og mest profesjonelle på området. Bedre enn «Vladimirs MRO» i Estland i mine øyne, som et visst ikke-norsk selskap, men som flyr myyye her til lands benytter i større og større grad.

Norwegian og Lufthansa Technik har forlenget avtalen om vedlikehold av motorene på deres 737-800 flåtene de neste 5 årene. I tillegg til alt vedlikehold vil Lufthansa Technik også stille med leasing av reservemotorer
Det er visst dårlig med leseferdigheter her.... Det gjelder motorer. Skrog- og komponentvedlikehold er ikke omfattet av dette. :headbang

Tror nok noen som mekker på OSL ble litt fornærmet nå. Hvis det blir mer aktivitet på OSL fremover kan jo absolutt ikke dette ses på som «Low cost»...

Det at de forlenger med Lufthansa ser da jeg på som noe positivt. De er jo et av verdens største og mest profesjonelle på området. Bedre enn «Vladimirs MRO» i Estland i mine øyne, som et visst ikke-norsk selskap, men som flyr myyye her til lands benytter i større og større grad.

Vet ikke hvorfor du quoter meg; min post var ment som et forsvar til de dyktige flymekanikerene i Norge. Jeg oppfatter det som urealistisk å tro at "konkurranse" i denne setningen:
kanskje blir det også større konkurranse i denne delen av bransjen
medfører at norske teknikere får mer arbeid og at det blir mer aktivitet på OSL. Jeg oppfatter konkurranse som outsourcing, det er jo slik Norwegian har blitt det enormt konkurransedyktige selskapet de er? Min post var ment som et forsvar for de dyktige teknikerene i Norge/Skandinavia som ev. mister jobbene til mer konkurransedyktige alternativer i utlandet. Hver gang et flyselskap inngår avtale om b-c-d-e-f-å-sjekk eller annet arbeid i utlandet, betyr det mindre aktivitet på "hjemmebasens" tekniske anlegg. Noe jeg anser som en negativ utvikling innen alle parametre - unntatt den økonomiske parameteren - for flyselskapene.

Lufthansa Technik skal fortsette å skru på Norwegian sine 737-800 i Budapest fremover også, gjennom hva de kaller Total Base Maintenance Support (TBS®)

https://www.aviation24.be/airlines/...n-extends-cooperation-with-lufthansa-technik/

Norwegian Air Shuttle ASA and Lufthansa Technik have extended their cooperation for the overhaul of the carrier’s 90-aircraft Boeing 737NG fleet by another five years. The services are performed at Lufthansa Technik’s location in Budapest, Hungary, within the framework of a Total Base Maintenance Support (TBS®) contract, with the first contract events planned for September 2020.

Får satse de ikke bare får betalt i aksjer :p

Back