• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Norwegian flyger ARN-DXB 6x per vecka till vintern

Med det forsvinner direkteavgangen fra Oslo. Så det blir ikke noe økning fra Skandinavia (Totalt 7 som tidligere). CPH står igjen med 1 avgang i uken.
 
Last edited:
Ikke veldig overraskende. Det er muligens et flere reisende fra ARN og det er litt nærmere Dubai i luftlinje, slik at risikoen for ufrivillige fuelstops blir mindre med en rute fra ARN. Da vant Emirates det slaget mot DY.
 
Ikke veldig overraskende. Det er muligens et flere reisende fra ARN og det er litt nærmere Dubai i luftlinje, slik at risikoen for ufrivillige fuelstops blir mindre med en rute fra ARN.

Antar det har en innvirkning på lønnsomheten til ruten, samt at Emirates kanskje har sørget for større konkurranse/overkapasitet til DXB fra OSL?
 
Og det faktumet at Emirates slår Norwegian på omtrent absolutt alt i lufta hva gjelder service og tilbud (underholdning feks) - setene er også langt bedre på Emirates.
 
Ruten OSLDXB har vel egentlig alltid hengt i en tynn tråd, da det ofte er problemer med rekkevidden på returen.
Men det har vert bra med passasjerer i vinter også. Emirates som til dels sliter med dårlig belegg kan være glad for at Norwegian gir seg (ihvertfall i denne omgang)
 
Emirates som til dels sliter med dårlig belegg kan være glad for at Norwegian gir seg (ihvertfall i denne omgang)

iflg artikkelen lengre oppe i tråden har EK ca 80% belegg. Men er selvsagt ikke dårlige nyheter at de blir alene på ruten, sett med EK øyne.
 
Nå skal majoriteten av PAXene på EK videre fra DXB og konkurrerer sånt sett ikke med DY.

Kan denne omleggingen fra DY være første steg i retning av å starte byggingen av en hub for østover fra ARN? DY har snakket varmt om dette og 737Max ruter til India blant annet.
 
Nå skal majoriteten av PAXene på EK videre fra DXB og konkurrerer sånt sett ikke med DY.


Jeg vil da si de gjør det da de jo øker kapasitet OSL-DXB og det er jo de samme kundene som DY hadde, selv om de ikke utgjør majoriteten av passasjerene ombord hos EK
 
Jeg vil da si de gjør det da de jo øker kapasitet OSL-DXB og det er jo de samme kundene som DY hadde, selv om de ikke utgjør majoriteten av passasjerene ombord hos EK

Mulig jeg var litt upresis. Flertallet skal videre men det er likevel mange som selvsagt skal til DXB og har et tilbud som ikke eksisterte da DY var alene.
 
Back
Top