Norwegian-fly til LPA måtte lande i London pga hvile på crew
http://www.aftenposten.no/norge/Nor...annskapet-hadde-jobbet-for-lenge-607162b.html
Journalist til Sandaker-Nielsen: – Har man ikke mer klaring enn at en liten forsinkelse gjør at man må lande for å hvile mannskapet?
Sandaker Nielsen: – Jeg har dessverre ikke flere detaljer nå. Jeg har aldri hørt om noe lignende før, sier Sandaker-Nielsen.
Virkelig? Aldri hørt om lignende? Her har man drevet flyselskap i 14 år og som kommunikasjonssjef har man aldri hørt om crew som lander pga hvile? Det er vel enda mer bekymringsverdig.
Ruten har en planlagt Flight Duty Period på 13-14 timer. Max er 13 timer, men selskapene har lov å planlegge med en time "extension", altså opp til 14 timer. Det er ikke mye som skal til før man er inne i det siste reservegiret opp til 15 timer. Det er ikke lov å fly etter 15 timer.
Har dette aldri før skjedd i DY? Jeg vet at i andre selskap som flyr tur/retur så er dette en kalkulert risiko mtp arbeidstid, og i løpet av en sesong er det noen fly som ender opp andre steder. Det jeg lurer på er hvorfor dette aldri har skjedd i DY før som Sandaker-Nielsen sier?
http://www.aftenposten.no/norge/Nor...annskapet-hadde-jobbet-for-lenge-607162b.html
Journalist til Sandaker-Nielsen: – Har man ikke mer klaring enn at en liten forsinkelse gjør at man må lande for å hvile mannskapet?
Sandaker Nielsen: – Jeg har dessverre ikke flere detaljer nå. Jeg har aldri hørt om noe lignende før, sier Sandaker-Nielsen.
Virkelig? Aldri hørt om lignende? Her har man drevet flyselskap i 14 år og som kommunikasjonssjef har man aldri hørt om crew som lander pga hvile? Det er vel enda mer bekymringsverdig.
Ruten har en planlagt Flight Duty Period på 13-14 timer. Max er 13 timer, men selskapene har lov å planlegge med en time "extension", altså opp til 14 timer. Det er ikke mye som skal til før man er inne i det siste reservegiret opp til 15 timer. Det er ikke lov å fly etter 15 timer.
Har dette aldri før skjedd i DY? Jeg vet at i andre selskap som flyr tur/retur så er dette en kalkulert risiko mtp arbeidstid, og i løpet av en sesong er det noen fly som ender opp andre steder. Det jeg lurer på er hvorfor dette aldri har skjedd i DY før som Sandaker-Nielsen sier?