Norwegian Fanboys på Facebook

jalig

ScanFlyer Blue
Norwegian Fanboys på Facebook

Er det flere enn meg som har lagt merke til at Norwegian har noen svært dedikerte uoffiselle frivillige kundeservicemedarbeidere på facebook som er svært ivrige til å svare på det aller meste og forsvare selskapet sitt.

Ser også i enkelte at de sitter å "kaster sten" på de som fra før av har satt seg selv i en knipe før ferien sin.

Ser at det er flere på veggen som begynner å bli litt irriterte på det. Hva syns dere?

Personlig syns jeg at det er smått plagsomt at når man kommer med en servicehenvendelse eller et innspill som kanskje da er negativ fordi det stort sett er meget vanskelig å får svar på telefon og epost så skal man måtte forsvare seg ovenfor tredjepersoner som har en eller annen svært sterk tilknytning til dette selskapet.

Re: Norwegian Fanboys på Facebook

Har merket meg spesielt en der (uten å nevne navn), og er sikkert flere. Ikke noe uvanlig fenomen for så vidt, men neppe spesielt populært hos de som er ansvarlig hos Norwegian. Ofte gir slike personer gode svar, men det blir gjerne en personlig vinkling.
Problemet kommer når de begynner å angripe folk som enten berettiget uberettiget har en klage. Heldigvis virker det som om de som drifter sider på facebook er mer obs på dette nå og sletter innlegg fra fanboys.

Det blir omtrent som om noen skulle stilt seg opp utenfor skranken på flyplassen og svart på passasjerenes spørsmål før de kom fram til en representant for flyselskapet....

Snakker vi om ansatte i selskapet eller ansatte hos underleverandører / handlingselskap osv. her?

I større firma er det blitt vanlig med retningslinjer for opptreden på nettet for ansatte. Normalt går det ut på at ikke hvem som helst skal svare på vegne av firmaet men henvise til rette vedkommende / avdeling.

Jeg har inntrykk av at ganske få ansatte i Norwegian leker kundebehandlere på facebook på fritida, og om vi gjør det så er man veldig obs på hva man skriver. Høflig og så presist som mulig.

Gjelder ikke bare Norwegian, på Ruter og NSB er det periodevis direkte sjikane fra ansatte.
Disse to har riktignok få fanboys som ikke er ansatt.

Gjelder ikke bare Norwegian, på Ruter og NSB er det periodevis direkte sjikane fra ansatte.
Disse to har riktignok få fanboys som ikke er ansatt.

De fleste bedrifter som er så synlige på facebook bør ha et ganske klart regelverk for ansatte. Å uttale seg på vegne av bedriften er gjerne avgrenset til noen få personer, nettopp for å sikre konsekvent informasjon.

Men jeg mistenker at bedrifter hvor dette skjer har et problem internt. Enten ved at folk ikke blir hørt, eller at man har en ledelse som er i utakt med de ansatte.

Når det er sagt, så jobber ikke en de mest ivrige fanboysa på Norwegian sin facebookside for de.

Det er et par 'Torp-troll' som dukker opp både her og der .. tror ikke disse har direkte tilknytning til bransjen. Ellers finner man slike på de fleste sider som er trafikkert, uansett bransje ....

Ikke at jeg ser på meg selv som noe fanboy eller noe sånn. Men jeg har vært inne når jeg har spørsmål, for å se etter svar, for å ikke varme copy-paste knappen dems for mye.

Jeg skal trossalt reise long haul med de om to uker og er rimelig spent. Heldigvis bestillt bagasje og mat på forhånd!

Det er et par 'Torp-troll' som dukker opp både her og der .. tror ikke disse har direkte tilknytning til bransjen. Ellers finner man slike på de fleste sider som er trafikkert, uansett bransje ....

Kanskje alle norske selskap som markedsfører seg i utlandet burde ha noen slike troll, er jo god markedsføring for landet det.... dog burde man tvinge de til å trolle på engelsk!

Sikkert bare noen i Ft. Meade, Maryland som ikke klarte å dy (no pun intended) seg, og bare MÅTTE kommentere på fjesbokji

Torp troll? (skjønte ikke den jeg) :)

Tror ikke det er noe stress å svare på enkle ting når man er der inne selv, jeg gjør det ganske ofte på NSB så folk får et raskt svar på enkle ting som allerede står ute (men folk ikke finner frem til).

Men dæven kjenner mitt kundeservicehjerte og meg som kunde blir irritert av at personer sine klager og tilbakemeldinger skal hele tiden angripes av to-tre veldig aktive personer som ikke legger noe imellom når de skal si hvor lite de synes synd på de som fikk ferien ødelagt når de kom for sent til innsjekk.

En ting er jo at den informasjonen som formidles tidvis er korrekt. Men det handler også mye om hvordan den formidles tenker jeg, og her burde kanskje Norwegian sette ned foten for disse personene.

Elkjøp er jo hakket bedre, da kan ansatte svare på spørsmål på nettsiden og facebook, sålenge de holder seg innenfor det de kan og skriver på en skikkelig måte.

Det er spesielt en der inne som poster mye negativt om andre passasjerer som ikke har sin beste dag av ulike grunner. Han fungerer også som levende reklameplakat for Torp og anbefaler ofte andre passasjerer å fly fra Torp istedet for andre flyplasser. Det hender at noen poster blir fjernet. Om det er Norwegian som fjerner de eller om noen har vært etterpåkloke vet ikke jeg.

Elkjøp er jo hakket bedre, da kan ansatte svare på spørsmål på nettsiden og facebook, sålenge de holder seg innenfor det de kan og skriver på en skikkelig måte.

Er selv virkelig imponert over Elkjøp på Facebook. Virker som de fleste varehusene har rutine på å sjekke siden hver dag, da man som oftest får svar fra sin lokale Elkjøp om man har problemer relatert til varehus.

Last edited:

Ser at Norwegian på en del innlegg ikke svarer når privatpersoner har besvart spørsmålet. Dette blir litt merkelig, da spørsmålsstiller fort kan tenke at de enten ikke gidder eller at den som har svart har gjort det på vegne av de.

Ser at Norwegian på en del innlegg ikke svarer når privatpersoner har besvart spørsmålet. Dette blir litt merkelig, da spørsmålsstiller fort kan tenke at de enten ikke gidder eller at den som har svart har gjort det på vegne av de.

Så lenge svaret er korrekt, så vil jo ikke svaret fra Norwegian tilfører saken noe. Problemet oppstår jo hvis personene ikke stoler på den som svarer. Men det er vel ikke noe a4 svar på hva som er riktig i denne situasjonenen.

Back