• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Northwests Avskjed med B742

BU767

På Norske Vinger
Da fikk jeg endelig bekreftet at jeg fikk plass paa Northwest flt 9987 MSP-BFI-MSP 2. Oktober med retur reise den 4. Oktober. Skal bli flydd med 747-251B, N624US, en av de to siste NW 742 maskiner.

Da flyr jeg PHX-MSP-BFI-MSP-PHX neste uke. Dette er i sammen heng med NW's avskjed med flytypen, avskjeds fest paa Museum of Flight i Seattle den 3. Oktober. Dette blir vel min siste flytur i en 747 Classic, saa jeg ser virkelig frem til den opplevelsen. Skal sende ett reisebrev naar jeg kommer tilbake.

Har reist med N626US Amsterdam til Detroit i juni 2001. Er den maskina skrota skal tru?

Har reist med N626US Amsterdam til Detroit i juni 2001. Er den maskina skrota skal tru?

Tror den fremdeles er parkert i Marana-Pinal Airpark, men ikke helt sikker. NW har kun to 747-200 igjen, N623US og N624US. De er kun i Charter-trafikk, og flyr for det meste Militaer charter. De kom regelmessig til ANC, routing HNL-ANC-AMS eller AMS-ANC-HNL. De flyr til Elmendorf AF Base også.

Disse to skal bli byttet ut med to 747-400 maskiner.

De floy ogsaa San Diego Chargers til London i fjor for kampen paa Wembley med 742.

De flyr til Elmendorf AF Base også.

Elmendorf er grom! Traff en 'norsk' jente fra Minnesota som jobbet på Baseops der.

edf.jpg

Da er jeg kommet hjem, jeg skal skrive ett reisebrev med bilder fra NW Flt 9987 MSP-BFI-MSP. Bare gi meg en dag eller to. Satt i sete 51A til BFI (første vindu etter L4 døra), hadde faktisk hele raden til meg selv. Var i 21K tilbake til MSP (første vindu etter R2 døra). Hvilken opplevelse...

H

Back