Norske F-16 på vei mot Middelhavet og Libya

TigerBlack

ScanFlyer ettellerannet..
Norske F-16 på vei mot Middelhavet og Libya

Som vi ser på nyhetene er Norske fly på vei.

Det jeg er litt nysj på er om noen her vet hvilke fly som reiste nedover (tailnummer).

I know this is a longshot ,men lov å prøve seg.

Re: Norske F-16 på vei mot Middelhavet og Libya

Lykke til og God's speed til vaare helter!

Uansett hvor legitimt det de gjør, er, og hvor fornuftig det er å hjelpe opprørerne; så får de ihvertfall ha lykke til, ja.....

Jeg er ikke ute etter å diskutere politikken i dette, suffice to say så jeg støtter dette..

Men iallefall, jeg har lyst å lage en modell av ett av flyene som dro til denne oprasjonen, som jeg har gjort de andre gangene Norske F16 har vært med på internationale oprasjoner (Bosnia og Afghanistan før dette). Og i den sammenheng hadde et vært greit å få ett av flyene som er med så jeg ialelfall får dette riktig :)

Forsvarsdept'et og RNoAF hev seg imponerende fort rundt for å få til dette.

Lykke til!

Lykke til og må gutta setter en stopper for nedslakting av det libyske folket.

Tailnummer på samtlige norske F-16 som reiste sydover:

Jeg er ikke ute etter å diskutere politikken i dette, suffice to say så jeg støtter dette..

Men iallefall, jeg har lyst å lage en modell av ett av flyene som dro til denne oprasjonen, som jeg har gjort de andre gangene Norske F16 har vært med på internationale oprasjoner (Bosnia og Afghanistan før dette). Og i den sammenheng hadde et vært greit å få ett av flyene som er med så jeg ialelfall får dette riktig :)

Via naboforumet, så er det kommet frem at flyene som har tatt
turen nedover var: 285, 662, 668, 674, 678 og 680 så har du
"assortert" utvalg.

Vindpølsa står jo bare såvidt å blafrer... Hvis du tenker på høyresving rett etter avgang er det standard prosedyre for avgang 07 for å skjerme byen for unødig støy :)

Også Danmark har sendt 6 F16 fly til Libyen, de har allerede været i aktion flere gange.

De opererer fra basen på sicilien hvor Ryanair iøvrigt er smidt ud midlertidigt :colgate:

Forøvrig er det nå bestemt at de norske flyene på Kreta er underlagt amerikansk kommando

De brukte ikke mange meterne for å komme i luften.

De brukte ikke mange meterne for å komme i luften.

Nei, en viper med 2 370gl fuelbags og full internal fuel pleier å bruke lengre bane en det der. ,så jeg antar at det ikke er noe i ekstern tankene og at de tok å tanket i lufta før de dro sørover. Har sett det før at hvis de skal på "langtur" at de har tatt av med mer eller mindre tørre tanker for så å finne en luft tanker og fylle opp derifra. Går mye fuel på takeoff og klatring uansprett så greit å ha ett lett fly for så å tanke opp når de kommer opp i høyde.

Vindpølsa står jo bare såvidt å blafrer... Hvis du tenker på høyresving rett etter avgang er det standard prosedyre for avgang 07 for å skjerme byen for unødig støy :)

Kan du gaa inn i arkivet og se hva vinden var app det tidspunktet.
Syntes vindpolsa gjorde litt mer enn saavidt blafre :)

Også Danmark har sendt 6 F16 fly til Libyen, de har allerede været i aktion flere gange.

De opererer fra basen på sicilien hvor Ryanair iøvrigt er smidt ud midlertidigt :colgate:

Ja danskene har vært litt mer effektive enn oss nordmenn her. Men da satser vi på at vi er hakket mer effektiv på lørdag :)

Back