Norsk Luftambulanse vurderer å kjøpe Lufttransports ambulansehelikopter-avdeling

Trdfly

Moderator
Medlem
Norsk Luftambulanse vurderer å kjøpe Lufttransports ambulansehelikopter-avdeling

Norsk Luftambulanse bekrefter overfor TV 2 at de vurderer å kjøpe sin konkurrent Lufttransport.

Blir handelen gjennomført får den private stiftelsen med over 700.000 medlemmer kontroll over all luftambulansevirksomhet i landet.

De drifter samtlige ambulansefly i landet, og i tillegg operere Lufttransport legehelikopterbasene i Ålesund, Brønnøysund og i Tromsø.

http://www.tv2.no/1970/01/01/nyheter/luftambulansen/5618799

Det følger også en video med på TV2s nettside, med mere info...

Re: Norsk Luftambulanse vurderer å kjøpe Lufttransports ambulansehelikopter-avdeling

Forstod jeg det rett var det vbare helikopterviten de vil kjøpe?

Re: Norsk Luftambulanse vurderer å kjøpe Lufttransports ambulansehelikopter-avdeling

Driften av luftambulansene kan bli overtatt av staten. Det blir nå vurdert som en mulig modell

http://www.tv2.no/2014/05/22/nyheter/5621767

– Det å insource, eller å å ivareta luftambulansetjenesten selv, på samme måte som mange helseforetak ivaretar bilambulansetjensten i dag, er en de tingene vi vurderer, sier Øyvind Juell i ANS Luftambulansetjenesten.

Forstod jeg det rett var det vbare helikopterviten de vil kjøpe?

Slik jeg tolket dette så gjelder det også Kingair avtalen, men nå baserer det seg på hva som er framme i media, og det er ikke presisert noen steder.

Det jeg er nysgjerrig på er hva lydttransport tenker. Virker jo som helikopterbiten er reelt til salgs. Hvorfor? Taper de penger, eller ser de markedsmessige endringer?

Det jeg er nysgjerrig på er hva lydttransport tenker. Virker jo som helikopterbiten er reelt til salgs. Hvorfor? Taper de penger, eller ser de markedsmessige endringer?

Har jeg forstått det rett går helikopterdriften i minus og flydriften i pluss

Det forklarer jo endel.

Back