• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Norsk Air

Replying to Topic 'Norsk Air'

Originally posted by LN-KOG

Jeg er mer usikker på om det var NorskAIR eller Widerøe Norsk Air som åpnet TRF-CPH.

Det var definitivt NorskAir som aapnet TRF-CPH...jeg floey TRF-CPH lenge foer Wideroe kom inn....

Har sendt ut noen ex-Braathens ansatte for å sjekke ekteskapstatusen på Tjøme!!!

Originally posted by LN-KOG
Geiteryggen er nevnt. De fløy til Bergen og Trondheim i 1987. Jeg mener de også fløy til Stavanger.

Videre fløy til Gardermoen (GEN) fra BGO og SVG, også med Embraer 120. Jeg fløy der i januar 1988 med LN-KOD. De var innom på ruta FBU-VDB-BGO i 1987/88, men da med innleid Jetstream 31 fra Air-X. I påsken 1988 brukte de SE-IPD.

Fokker 50-ruta gikkTRF-KRS-STN. Den gikk vel strengt tatt i Widerøe Norsk Air regi hvis jeg ikke husker helt feil. LN-BBA var malt i Widerøe Norsk Air-farger. Jeg har et dårlig bilde av den tatt en gang 22/8-1992

Jeg er mer usikker på om det var NorskAIR eller Widerøe Norsk Air som åpnet TRF-CPH.
Bra innlegg! Jeg tror de åpnet TRF-CPH mens NorskAIR var i sin mest ekspansive periode, midt på ´80-tallet. Dvs det var vel da EMB-120 var levert, vet ikke om de fløy TRF-CPH med Beech 200?

Vinteren 87/88 fløy de BGO-VDB-FBU retur, ja. Med EMB-120 i hvert fall de første ukene.....

TRF-KRS-STN vekslet mellom EMB-120 og Fokker 50. Prøvde å få sett Fokker´n på Kjevik en søndagskveld i ´92 (vi lå på Hamresanden), men da var det Brasiliaen som kom.

Lurer på om ICAO-koden var NFT, en arv etter Norsk Flytjeneste. Men ta det med en klype salt.

Back