Norrköping!

Kungsängen

ScanFlyer Blue
Norrköping!

Kan återigen glädjas över att ha fått info om Swedjet, nu ska de börja i mitten av April, eller någon gång under månaden. Får vi se hur länge det varar denna gången innan det kommer nya ändringar. Så tråkigt om det inget blir av.

Skyways skall förhoppningsvis redan nästa vecka lägga fram en ny turlista med sammanordnad trafik i Norrköping och Linköping, får vi se hur det hela kommer att sluta.

Annars så blir det år 2005 rekord många charter avgångar från Norrköping, under hela året kommer vi att ha dessa charterdestinationer.

Mallorca - Spanair A320
Tenerife - Spanair A320
Las Palmas - Spanair A321
Kreta Chania - Britannia 737800
Turkiet Antalya - Pegasus 737800
Turkiet Antalya - MNG Airlines 737400
Odessa - Ukraine Intl. Airlines 737400
Kiev - Ukraine Intl. Airlines. 737400

Bentour har inget sagt om Vintern men vi hoppas att vi får en vinterdestination från dem samt att det även kan bli en charteravgång till Rimini till Sommaren!

Nu har ni fått en liten uppdatering från Norrköping, kommer bli en spännande sommar med mycket jobb!

Länk till fakta om Swedjet i dagens Folkblad.
http://www.folkbladet.se/GEN_Utmatning.asp?CategoryID=117&ArticleID=813538&ArticleOutputTemplateID=23&ArticleStateID=2

Re: Norrköping!

Har du någon uppgift om eventuella maskiner ? Den förra, som figurerade på bild och som var avsedd som SE-RGA, är väl inte aktuell längre då den nu finns hos Air Nostrum i Spanien.

Hej Rolf!
Om jag förstått det hela rätt äger Swedjet den maskinen, men senare utleasad.
De äger också en A319 som även den är utleasad någonstans i USA.

Men jag vet inte om det är sant, annars kommer det väl en Canadair snart, de behvler väl inskolning och utbildning av kabinpersonal på den med?

Men jag återkommer direkt till dig Rolf då jag vet något, är det något annat så är min mail: alexander.jl.eriksson@telia.com

På återseende.

OK ! Beträffande Airbusen du nämner, kan det vara en A320 och inte A319 ? Ex-Uniteds N450UA A320-232 c/n 857 rapporterades som såld till Swedjet 11 mars 2004 och avfördes ur det amerikanska registret 12 mars 2004 som såld till Sverige, gick till Blue Wings i Tyskland som D-ALEX (!) och är nu uthyrd till Mahan Air i Iran som EP-MHJ. Vi får väl avvakta och se när de kommer igång.

Back