Ennå en stund igjen av måneden, og selv om det også er langt igjen til gamle høyder, så ser man tydelig nå hvordan passasjertallene stiger uke for uke. Ser vi hittil i juni på Avinor sine foreløpig rapporterte tall
Avinor totalt, utviklen målt mot 2019
Uke 22: -75%
Uke 23: -74%
Uke 24: -72%
OSL totalt og målt mot 2019 og 2020:
Uke 22: 92 902 -84% +57%
Uke 23: 104 952 -83% +56%
Uke 24: 127 904 -81% +72%
Det er selvsagt innenriks som ennå driver dette, og ser blant annet på BOO og TOS som er på ca 50%. For OSL sin del ligger de ennå en stykke bak toppnivået fra 2020 (slutten av sommern) med -73% målt mot 2019. Derimot hadde BGO sist uke sitt høyeste antall passasjerer siden pandemien startet, godt hjulpet av bedring av innenriksmarkedet, men ikke minst at Widerøe har brukt korona til å styrke BGO som en fullverdig hub og stjeler dermed endel transfertrafikk som tidligere gikk via OSL
Så får man vente på endelig fasit for juni om noen uker
Vedlagt er totaloversikten til Avinor
Avinor totalt, utviklen målt mot 2019
Uke 22: -75%
Uke 23: -74%
Uke 24: -72%
OSL totalt og målt mot 2019 og 2020:
Uke 22: 92 902 -84% +57%
Uke 23: 104 952 -83% +56%
Uke 24: 127 904 -81% +72%
Det er selvsagt innenriks som ennå driver dette, og ser blant annet på BOO og TOS som er på ca 50%. For OSL sin del ligger de ennå en stykke bak toppnivået fra 2020 (slutten av sommern) med -73% målt mot 2019. Derimot hadde BGO sist uke sitt høyeste antall passasjerer siden pandemien startet, godt hjulpet av bedring av innenriksmarkedet, men ikke minst at Widerøe har brukt korona til å styrke BGO som en fullverdig hub og stjeler dermed endel transfertrafikk som tidligere gikk via OSL
Så får man vente på endelig fasit for juni om noen uker
Vedlagt er totaloversikten til Avinor