Nordavia solgt

De må vel ha et voldsomt kostnadsnivå hvis de tapte penger med de priser de opererer med (på TOS-MMK-ARH ihvertfall). Men jeg skulle tro at deres største fordel i en russisk sammenheng er slots på SVO. Isåfall blir det interessant å se om deres fokus på Nordvest-Russland overlever sammenslåingen.

Og når vi nå snakker om Nordavia.

Fra 04.April og tre uker framover skal de fly med B735 på Tromsø.

Ja ja, det er nå bare det at det i dag er 1 april, så sorry det tar jeg som nok en av dagens spøker!:)

Er det noen som kan si noe om belegget på flyvningene til Murmansk og Arkhangelsk, som ikke er forhindret av yrkespålagt taushet?

Har selv aldri flydd denne ruten, selv om det hadde vært gøy. Hjemmesiden til Nordavia innbyr dog ikke akkurat til impulssalg.. (det gjør jo for så vidt ikke visumreglene heller).

735 er vel typen de har utover AH-24, så skjønner den. Så en slik på Murmansk da jeg fløy ruten ut av Tromsø med Nordavialivery. Noen som har erfaringer med denne? De begynner vel å dra på årene, men er vel dobbel så ny som forgjengeren, og den gjorde jo jobben :D

Er faktisk ikke noe spøk Magne, vår stedlige representant formidlet dette i dag morges.

Flott, det gjør at det blir noe mer å jakte på av flymaskiner! Selv om det er trist at Antonoven forsvinner... :fly

...og bare for å understreke at dette ikke er en aprilsspøk så har jeg klippet ut mandagens fly fra Amadeus :
1 5N 799 S4 MMK TOS 1340 1250 E0/735 1:10
1 5N 800 SR TOS MMK 1420 1730 E0/735 1:10

Back