• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Nok en gang... og denne gang i verdenstoppen også

LN-RRA

Eurobonus Diamond
Nok en gang... og denne gang i verdenstoppen også

Boarding.no melder at:

For andre år på rad var SAS totalt sett Europas mest punktlige flyselskap.
Og ikke nok med det, men også verdens tredje mest punktlige selskap.

SAS var Europas mest punktlige selskap i 2009. Hele 89.11% av SAS’ landinger skjedde på tid. SAS var også verdens tredje mest punktlige selskap, etter Japan Airlines og ANA (All Nippon Airways).

http://boarding.no/art.asp?id=39939

Re: Nok en gang... og denne gang i verdenstoppen også

....det maa ha vaert noe feil med den maalingen....den var sikkert urettferdig gjennomfoert.....;)

Gratulerer SAS - bra jobba (og så må dere ikke begynne å tulle med gåsakteaksjoner som ødelegger det gode ryktet nå som det begynner å bli så bra) :up:

Bra!

Som de over, har jeg på følelsen at "sour grapes" er i kjøymda. :D

Gratulerer SAS! :up: (kan vi få en "tar av meg hatten" smiley på forumet?...)

Gratulerer SAS - bra jobba (og så må dere ikke begynne å tulle med gåsakteaksjoner som ødelegger det gode ryktet nå som det begynner å bli så bra) :up:

Ikke sikkert det ødelegger rykte, husker de BU ansatte i sin tid jobbet etter "boka":rolleyes: sjelden har flyene hatt mindre stasjonsforsinkelser:lol:

Gratulerer. Og for å ta litt teater inn i dette... que SGS, stage left.

-A

Godt gået af SAS :-) Men der må da være nogle gode argumenter for at det var held eller DY's skyld SAS nåede disse flotte mål ;-) (Ironisk ment for dem, som ikke lige fanger dette)

Grattis!!! Rett og slett imponerende...

Det er egentlig ikke noe overraskelse at SAS klarer dette. Årsaken er i stor grad overkapasitet på fly og personell.
SAS er et selskap som er så priviligert å driver med "ekstra motorkraft" fra oven, og da gir jo dette utslag som dette.
Men for all del, man skal ikke av den grunn ta fra de æren for dette faktum, men man bør nok sette det inn i en større sammenheng.

Det er egentlig ikke noe overraskelse at SAS klarer dette. Årsaken er i stor grad overkapasitet på fly og personell.
SAS er et selskap som er så priviligert å driver med "ekstra motorkraft" fra oven, og da gir jo dette utslag som dette.
Men for all del, man skal ikke av den grunn ta fra de æren for dette faktum, men man bør nok sette det inn i en større sammenheng.

Åja. Så der har vi forklaringen, altså. Det har altså ikke noen ting med tydelig målsetting, sterkt fokus på basekvalitet, god organisering, klare arbeidsoppgaver, rutinerte medarbeidere og samhandling mellom alle ledd i turn-aroundprosessen og ikke minst en sterk motivasjon blant de ansatte for å få flyene av gårde på tid å gjöre, alstå.

Da er det jo litt rart at Alitalias "ekstra motorkraft" fra oven ikke gir utslag på samme måte...? :rolleyes:

Gratulerer til SAS!:) Det står respekt av å vinne bronse i verdensmesterskap i punktlighet.

For kundene er det vel forsåvidt mindre vesentlig om det er fordi SAS har ledige fly - SAS har også hatt god punktlighet tidligere når de ikke hadde så mange ledige fly (om det er riktig at de har så mange ledige fly - det vet ikke jeg så mye om).

Skaff deg fakta før du kommer med oppgulp som dette. Det har vært tildels store grupper med oppsagte/pensjonerte og frivillige som har forlatt skuta det siste året. Det er faktisk mangel på personell i flere avdelinger rundt omkring.
En betydelig flåtereduksjon er foretatt, og flyene som er parkert, er ikke tilgjengelig på mindre enn to-tre ukers varsel pga manglende forsikringer, luftdyktighetsbevis, etc.

Godt jobbet av alle involverte! På tid? Tyyypisk SAS.

Om jeg skal mimre litt fra i fjor da jeg var en veldig normal passasjer (sett bort fra flyskrekken) uten noe kunnskap om fly - da hadde SAS et særdeles godt rykte. SAS var flyselskapenes "dyre kvalitetsbutikk" hvor du visste hva du fikk og det var kvalitet på produktet, mens Norwegian var "Nille" hvor du betalte lite og utfallet kunne være litt varierende.

Er kanskje verdt å huske på at normale ikke-flynerdete folk ikke tenker så over slikt, hvor mange vgs-elever som skal på jentetur til Paris (for de er ikke få...) bryr seg om hvem som hadde best punktlighet i Europa i 2009?

Så jeg ville ikke vært bekymret for ryktet til SAS sånn helt umiddelbart.... Selv med en gå sakteaksjon ;)

Er kanskje verdt å huske på at normale ikke-flynerdete folk ikke tenker så over slikt, hvor mange vgs-elever som skal på jentetur til Paris (for de er ikke få...) bryr seg om hvem som hadde best punktlighet i Europa i 2009?
Når de sitter 4-5 timer på flyplassen og venter p.g.a. værforholdene, samtidig som konkurrenten flyr som normalt til samme destinasjon, tror jeg nok øynene går opp for enkelte. Mine øyne ble vidåpne etter en 4 timers forsinkelse på BGO-SVG i strålende solskinn p.g.a. sent innkommende fly. Ville vært raskere å ta buss. Velger nå kun selskapet på morgenavganger før de har hatt tid til å fly på seg forsinkelser som forplanter seg.

Tid er penger.

Fra oven, til og med. Vår Herre den Allmektige som beskytter av punktligheten er ikke dårlige greier.

Folkens, jeg bruker sikkert kampesteiner i et skjørt glasshus nå, men kan ikke ihvertfall ÉN tråd her inne handle om akkurat det den skal handle om :headbang

Folkens, jeg bruker sikkert kampesteiner i et skjørt glasshus nå, men kan ikke ihvertfall ÉN tråd her inne handle om akkurat det den skal handle om :headbang

Jeg synes du legger listen vel høyt....;)

Back