Noen som vet hva slags modeller dette er?

Polaris

Free Luigi
Jeg arvet disse etter min bestefar, og de har sikkert hundre ganger større affeksjonsverdi enn generell verdi. Jeg lurer bare på hva slags modeller (altså hvilke flymodeller) dette er, når de ble solgt/gitt ut og generell annen informasjon folk kanskje har :)
7404323_9a8473e65b.jpg


7404307_994b8f9d8c.jpg


7404312_ff9761caba.jpg


7404315_868481c369.jpg


7404320_fa775cd3c1.jpg

(denne ser jeg iallefall er en DC-7 :D)
 
Last edited:
1. DC-9-10 med SAS-dekaler så den ska se ut som en DC-9-21, byggesett från Revell i skala 1/120. Fanns i butikerna mellan 60-80-talen. Bredvid står en Boeing 737-100 med Braathens-dekaler så den ska se ut som en 737-200, byggesett från Heller i skala 1/125. Fanns att köpa i Norge med Braathens-dekaler på 80-talet.

2. Lockheed Constellation, byggesett förmodligen från Revell i skala 1/120 men kan även vara från Monogram. 60/70/80-talet.

3. Douglas DC-7B, byggesett från Revell i skala 1/120, ursprungligen utgiven på 50-talet men fanns med dessa dekaler in på 70-talet.
 
Den Braathens modellen jeg har fra Heller mener jeg bestemt er en -200 modell. LN-SUT skala 1:125.

Espen
 
Den Braathens modellen jeg har fra Heller mener jeg bestemt er en -200 modell. LN-SUT skala 1:125.

Espen

Dekalerna är till en -200 men byggsatsen i sig föreställer en 737-100. Den gavs ursprungligen ut med dekaler till Lufthansa 1978, och de flög ju som bekant 737-130 :)
 
Den Braathens modellen jeg har fra Heller mener jeg bestemt er en -200 modell. LN-SUT skala 1:125.

Espen

Dekalerna är till en -200 men byggsatsen i sig föreställer en 737-100. Den gavs ursprungligen ut med dekaler till Lufthansa 1978, och de flög ju som bekant 737-130 :)

Jeg har den Heller 1/125 Boeing 737-205 LN-SUT som jeg bygde for mange år siden. Det er en -200 som raider66 sier fordi det stemmer med antall vinduer. Både orginalen (skala 1:1) og modellen min har 16 vinduer foran og 17 vinduer bak nødutgangen på høyre side. Da er det ingen pluggede vinduer. På bilder av 737-130 fra høyre side for sammenligningens skyld er det 15 vinduer bak nødutgangen og foran er det 12. Men da er det to vinduer som er plugget like bak servicdøren slik at det kan være 14 vinduer der.
I 1978 hadde jo Lufthansa forlengst fått seg mange eksemplarer av 737-230.
De dekalene til BU i det omtalte settet innehold ikke røde og blå "cheatlines", de måtte males på selv. På esken var det vist slik de var levert med rød stripen langs vindusrekka og den blå stripen under. Jeg tok å malte min modell i de noe senere modifiserte fargene med begge stripene under vindusrekken.
 
Back
Top