Noen bilder fra Tromsø

LN-MEH

ScanFlyer Gold
Noen bilder fra Tromsø

Dette er noen bilder fra Tromsø idag 14. september.

Attachments

• P9140229 edited.jpg
    P9140229 edited.jpg
    168.8 KB · Views: 44
  • P9140249 edited.jpg
    P9140249 edited.jpg
    138.1 KB · Views: 42
  • P9140232 edited.jpg
    P9140232 edited.jpg
    155.3 KB · Views: 39
  • P9140243 edited.jpg
    P9140243 edited.jpg
    149 KB · Views: 38
Re: Noen bilder fra Tromsø

Nysne på tromsdalstinden er det også:P
Ikke at det er unormalt på denne årstiden da...
Men fint å se bilder hjemmerfra da!

Hvordan er det med kapasiteten på TOS? Er det noen planer for å bygge ut terminalen? Hva med en taxebane som går langs hele lengden på rullebanen?

Originally posted by LN-AFG

Hvordan er det med kapasiteten på TOS? Er det noen planer for å bygge ut terminalen? Hva med en taxebane som går langs hele lengden på rullebanen?

Det blir utbygging når OL kommer til Tromsø....:wink Seriøst, så var det faktisk en sak i dagens Nordlys om omregulering av arealer i tilknytning til flyplassen i TOS for å sikre mulighet til ekspansjon.

Forresten så tror jeg at jeg klarer å skimte huset mitt i bakgrunnen på det første bildet (ser såvidt to av vinduene mine om man ser godt etter omtrent midt på bildet..- - veldig kjekt at vinterstormen tok 2/3 av naboens store tre for et par år siden)...!:smile2

Edit: Fine bilder forresten!:-p

Han steiki!! Kjempefine bilder.Æ fikk jo løst tel å snubble i marka ætte rypa. :lol: :lol: :lol:

Originally posted by LN-AFG

Det er planlagt å rive den eldste delen av flyplassen (det gamle tårnet, cargo, posten), og lage nye oppstillingsplasser for fly der. Det arbeidet skal visstnok starte før jul i år. Mine gamle kolleger på Spirit Air Cargo Handling (tidl. SAS Cargo) forbereder seg nå på flytting til nordsiden av passasjerterminalen, der hvor BU catering holdt til tidligere.

Edit: Og jeg har også hørt at det jobbes med en taxebane parallellt med hele rullebanen, ja, uten at jeg kjenner detaljene...

Men hva var det som sto i dagens "Nordlys"... at flygningene TOS-MMK-ARH var i fare fordi Arkhangelsk Airlines var kjøpt opp av Aeroflot Nord...?? Trodde det oppkjøpet skjedde for lenge siden.....?

Eivind

Originally posted by tosfreight

Men hva var det som sto i dagens "Nordlys"... at flygningene TOS-MMK-ARH var i fare fordi Arkhangelsk Airlines var kjøpt opp av Aeroflot Nord...?? Trodde det oppkjøpet skjedde for lenge siden.....?

Eivind

Jeg lurte på samme sak. dette hørte jeg om for 1,5 år siden da jeg var på tur med Aeroflot Nord

Takker for at dere likte bildene.Når det gjelder Arkhangelsk Airlines/Aeroflot Nord sin rute Tromsø-Murmansk-Arkhangelsk har det vært snakk om at den må legges ned fordi russerne skal redusere tallet på sine tollsteder,slik at Murmansk mister sin status som internasjonal flyplass.Det ble sagt på nyhetene i mai i år.

Flotte bilder det der.... :cool:

Skulle vært å tatt bilder idag , men kameraet ( som jeg skal ha med til London), bestemte seg plutselig for ikke å virke lenger.

Skal få det til forretningen senere idag :angry:

Takk for info tosfreight, brukes gamle terminalen til noe nå? Er en stund siden jeg har fløyet innom TOS siste gang var vel i 2003, men allerede da var det helt tydelig at en liten utbygging var fullt fortjent.

Ellers glemte jeg å si at det var meget pene bilder LN-MEH ;)

Back