Noen bilder fra TOS i dag

LN-KRF

ScanFlyer Gold
Her kommer noen bilder fra TOS

Noen små kanarifugler fra lufttransport å en Jetstream 3200 LN-HTB fra Helitrans!

Pluss noen grønne små..;)

Bildetekst er OVER bildene..;)

LN-TUL, taxer inn til gate etter Arrival fra OSL
Bilde032.jpg

LN-TUL taxer ut for avgang rwy 19 på TOS
Bilde082.jpg

SASNorge Boeing 737-705WL, LN-TUL
Bilde088.jpg

Widerøe, Dash 8-103, LN-WIL
Bilde055.jpg

Boeing 737-505, LN-BRX
Bilde073.jpg

Helitrans, BAe Jetstream 31, LN-HTB
Bilde064.jpg

SAS Norge, Boeing 737-705WL, LN-TUL, på takeoff run rwy 19
Bilde097.jpg

Lufttransport, Beech 200 Super King Air, LN-LTL
Bilde105.jpg

Lufttransport, Beech 200 Super King Air, LN-LTE
Bilde107.jpg

Lufftransport, Beech 200 Super King Air, LN-LTG
Bilde108.jpg

Ha en god helg foruminister! ;)

Fin serie her fra nord og kjente trakter (og fly!) Ser ut som du har tatt bildene mellom 13.45 og 14.15 ca?. LN-TUL fløy 4416/17 og -BRX en fløy kystruta 4558/77 som den kystmopeden den er! Jeg så faktisk Helitrans ta av midt i de hele.:)

Er tatt i den tiden ja! Helitrans gikk tom til en eller annen plass, hvor den gikk det veit jeg ikke, men tror den sku til TRD...

Kunne du finne det ut kanskje? Hadde vært artig og visst..

Takker for kommentarer sålangt! :)

Hei, flotte bilder. Jeg skal til Tromsø i juli, hvor er de beste spotteplassene i Tronsø? Skal jo på ferie så det blir helt sikkert tid til litt spotting :D

Rett på andre siden av rullebanen tvers over Widerøe Hangaren, der er det en parkeringsplass, å du står oppå en haug, over gjerdet...:)

Så har du da du kjører forbi flyklubben, videre bortover forbi Elkjøp, Bilextra, da har du jo nesen på bilen mot nord..kjører forbi det såkalte NKL lageret, så ser du en bakketopp, på toppen av den bakketoppen, så går det en vei inn til venstre...;) Der har du ypperlige spotteplasser med GOD oversikt!

Happy Spotting! ;)

Greie bilder, men de fleste av bildene er ganske uskarpe, tren mer på å bli kjent med autofokusen så du kan se når den ikke har fokusert helt riktig, prøv evt. å skarpe opp bildene litt mer i PS... Rett også opp når du har skeve horisonter. Vær mer kresen og plukk kun ut de bildene du virkelig er fornøyd med (selvfølgelig unntak dersom det er sjeldenheter).

Det var dagens konstruktive, om du vil følge det er opp til deg ;)

Sweet, jeg tenkte på å ta bilder av Lufttransportflya med nye "klistremerker" - men kom meg aldri rundt til å gjøre det :)

Helitransen, kom den ganske skarpt over øya? Gikk bortover Holtmarka da et fly som ikke var Widerøe (hehe) kom lavt over trærne og inn for landing... Skikkelig vugging på det også, tror de hadde det gøy bak spakene :p

Og som alltid har jeg en mistanke om at photobucket kan ha ødelagt mye av kvaliteten på bildene dine.

Ja er nok dessverre sant...

photobucket ødelegger mye av bildene så det er nok det som er en del av bakdelen og årsaken til at bildene er skarpe...

Var heldig med 2 av bildene da, det med LN-BRX som tar av og der du ser LN-TUL fyker forbi i 250 km/t med en uklar Widerøe i bakgrunnen..;)

Hmm, merkelig saker. Jeg laster alle mine bilder opp på photobucket, men ser ikke noe forskjell i kvalitet...

Har vel med oppløsning på skjermene og..gjør de om så de passer 17 tommers skjerm, vet ikke om det er noe, men har ofte plagdes med photobucket hele tiden, bildene blir uklare og mer til...originalbildene er mye mer annerledes enn de som er lasta opp der...

Hvor lenge har WF malt motorene grønne på -103? Pleide ikke de å være hvite før, i motsetning til på -300 og -400? Klager ikke altså, synes det er penere og mer konsekvent med grønne motorer på alle maskinene.

Enig der LCH liker de best med de grønne motorene..:)

De har vel hatt de slik i et par år nå...men liker fargene på flyene da..:D

Blir liksom Widerøe Deluxe!

photobucket ødelegger mye av bildene så det er nok det som er en del av bakdelen og årsaken til at bildene er skarpe...

Så uten photobucket hadde bildene vært uskarpe? :p

Er igrunnen enig med Tændis jeg da. Motivene er bra da :)

Last edited:
Hvor lenge har WF malt motorene grønne på -103? Pleide ikke de å være hvite før, i motsetning til på -300 og -400? Klager ikke altså, synes det er penere og mer konsekvent med grønne motorer på alle maskinene.

Dem begynte plutselig med det :) Trur det var LN-WFP som fikk grønne motorer først, er en del -100 som blir rundt med hvite motorer da :) LN-WFC flyr rundt som en lappeteppe igrunnen og ser overhodet ikke ut :)

Så har vi jo LN-WIT, den er jo helt hvit bare med widerøe stickers på, eller er den malt om nå i hele WIF farger?

Så uten photobucket hadde bildene vært uskarpe? :p

Er igrunnen enig med Tændis jeg da. Motivene er bra da :)

Mente uskarpe, men ja bildene kunne vært gjort mer med, men da jeg ikke har Photoshop på denne maskinen så blir det vanskelig..;)

den er helhvit ja. Og det trur jeg nok den kommer til å bli (hvis jeg har skjønt det rett) :) Men man veit nu aldri :)

Du vet da WIF, dem kan plutselig finne på å male om flyan sine!

huske med SAS her da LN-RRL fekk Winglets, plutselig da æ så den så hadde den fått både Winglets å mer til! Ikkje alt som blir sagt hehe!

Back