• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Noen bilder fra OSL idag

LN-SEK

ScanFlyer Gold
Hadde ikke tid til å være der lenge, men noen få bilder ble det da...

Aeroflot DC10-40F:
af_dc10.jpg

Denne Aeroflot-piloten hadde fått kamera i julegave :p
Ikke bare vi som tar bilder. Synes jeg måtte ta det med på tross av nettinggjerdet:
af_pilot.jpg

Korean 744F tatt fra "andre" sida. Legg merke til laste-støtta under halen!:
ke_744f.jpg

Denne passerte overhead. Hadde ikke radio med, så vet ikke hvem det er. Noen som gjetter hvem det er ?
xxx.jpg

Til slutt My Travel A330 de-ice i motlys:
my%20deice.jpg

Takk, OSS

Ja, det blei en 20D med 70-200 IS 2.8

Så nå må jeg bare lære meg å bruke det :biggrin

Ja, kanskje det er SQ A345 ?

Fine bilder da gitt! DC-10 kan umulig være langt unna et av de fineste flyene som er laget...., men; hva er det med de lukene som står på "vidt gap" foran venstre vingerot? :)

Så både Aeroflot og Korean fra kjøkkenvinduet i dag..

På det nest nederste bildet av DC-10'ern. Er det bare meg, eller ser det ut som det er en eller annen luke som er åpen, litt foran babord/venstre vingerot?

Uansett, flotte bilder.

Hmmm.... Jeg var både ved Widerøe hangaren og på sydenden av østre i dag i samme tidsrommet.

Knipset noen bilder som jeg holder på å gå igjennom nå.

Jeg flyttet meg over til vestre rullebane ved Widerøe hangaren noen minutter etter at Jumboen tokk av.

Er det bare meg, eller ser det ut som det er en eller annen luke som er åpen, litt foran babord/venstre vingerot?

...kremt..host..., to replies lenger opp...:sarc :hi2

Fina bilder där faktiskt. Tänkte bidra med en SIA 345 contrail jag tog på Arlanda förra lördagen
SIA345contrailTN.jpg

9V-SGE SQ21 EWR-SIN.

/Christian

Fine bilder!

Hvilken routing har SQ A345 når den passerer over oss nordboere ?

Og hva med de åpne lukedørene foran vingeroten som to tidligere har spurt om, finnes det noen svar?

Back