Noen bilder fra OSL i dag =)

Even92LN

ScanFlyer Gold
I dag hadde vi bare 2 skoletimer med gym, før vi hadde fri resten av dagen :D Det ble fint vær og turen gikk natuurlighvis til OSL :) Det var sønnavind så både 19R og vollen var i bruk. Jeg og bestefar kom omsider frem, men helt opp på vollen kom vi ikke. Det var som Jan fortalte meg; bare brøytet frem til den siste bakken opp til vollen, men det gikk fint å gå resten ;)

Selv om spotterværet var nydelig i dag, ble jeg ikke helt fornøyd med fargene. Ble litt feil eksponering desverre, men bilder ble det uansett :)

Først en MD fra SAS
_MG_0016.jpg

Nok en fra SAS, denne gangen en kjedelig smågris
_MG_0032.jpg

En skandinavisk hale
_MG_0052.jpg

Så kom koreaneren, 10 min forsinka
_MG_0066-1.jpg

_MG_0073-1.jpg

_MG_0081-1.jpg

_MG_0092-1.jpg

Widerøe
_MG_0101.jpg

_MG_0119.jpg

En 737-300/W
_MG_0127.jpg

_MG_0131.jpg

To små fruer som koste seg i sola
_MG_0145.jpg

Og så! Her så jeg to forbipasserende som fløy nokså tett i samme retning.
_MG_0161-1.jpg

Men så tok jeg en nærmere titt... A380 fra Emirates!
_MG_0162.jpg

Så så jeg enda litt oppi der, og jammen! Tre på rad! Med A380 i midten!
_MG_0171.jpg

Så ned på bakken igjen...
_MG_0196-1.jpg

_MG_0218.jpg

_MG_0236.jpg

_MG_0253-1.jpg

_MG_0257.jpg

Eastern med Saab 2000
_MG_0276.jpg

_MG_0279-1.jpg

_MG_0305.jpg

_MG_0318.jpg

_MG_0322.jpg

_MG_0326.jpg

_MG_0339.jpg

Så tenkte vi at vi skulle dra hjemover igjen, men først en tur til Jessheim. Vi kjørte bort fra vollen og anet fred og ingen fare :) Men da vi kjørte hørte vi en dunking/risting, men vi fortsatte å kjøre. Da vi hadde kjørt forbi flymuseet og var omtrent ved innflyvningen til 01L spurte bestefar om vi ikke hadde punktert. Vi stoppet,jeg så ut av døra og ja, vi hadde punga... :P Da ble det stopp ved 01L mens vi skiftet dekk, og da vi var ferdig begynte koreaneren å taxe for takeoff og vi kjørte litt til og parkerte ved innflyvnings-lyktene ved 01L for å fa den på takeoff.

Først gikk det opp en skandivaer
_MG_0362.jpg

...etterfulgt av en fullastet Koreaner
_MG_0367.jpg

Liftoff
_MG_0374.jpg

_MG_0388.jpg

For et spettakel!:cool:
_MG_0396.jpg

Til slutt..
1025.jpg

Så ble det ikke noe Jessheimtur så vi dro hemmatt :)

Takk for titten :)

Shitt pomfritt, for en herlig samling med meget
flotte bilder - skarpe og interessant variasjon.
Spesiellt bildene av SAAB2000, samt Avro-maskinen
likte jeg meget godt!

Kjempefin variasjon og skarpt var det også! Har ikke sett så mange bilder tatt fra stedet du har stått på de siste bildene...

Så tenkte vi at vi skulle dra hjemover igjen, men først en tur til Jessheim. Vi kjørte bort fra vollen og anet fred og ingen fare :) Men da vi kjørte hørte vi en dunking/risting, men vi fortsatte å kjøre. Da vi hadde kjørt forbi flymuseet og var omtrent ved innflyvningen til 01L spurte bestefar om vi ikke hadde punktert. Vi stoppet,jeg så ut av døra og ja, vi hadde punga... :P Da ble det stopp ved 01L mens vi skiftet dekk, og da vi var ferdig begynte koreaneren å taxe for takeoff og vi kjørte litt til og parkerte ved innflyvnings-lyktene ved 01L for å fa den på takeoff.
[/QUOTE]

Hmm, der er det vel stopp forbudt? Hoeres ut som en god maate aa faa topp plassering for bilder :lol:

Tusen takk for hyggelige kommentarer alle sammen :)

Hmm, der er det vel stopp forbudt? Hoeres ut som en god maate aa faa topp plassering for bilder :lol:

Nja, det stod i hvertfall ikke det der vi stod. Vi stod på sørsiden av veien. Men på porten på den andre siden av veien stod det stans forbudt. Så regner med at vi stod lovlig :P Men uansett en nydelig spotteplass. Var en snøhaug der jeg stod oppå, så jeg så godt over gjerdekanten :)

Hehe... Flotte bilder:) Så det var dere som stod og skifta dekk der ja... :)

Haha, det var oss ja :D

Nydelige bilder!

Har sitti inni cockpit på LN-TUM å trykket på noen knapper for en stund siden, nydelig maskin, må si at B737-705 med Winglets passer flott, å jeg undrer om ikke LN-TUH er neste maskin inn til doktoren å få påmontert winglets..;)

Nydelige bilder!

Har sitti inni cockpit på LN-TUM å trykket på noen knapper for en stund siden, nydelig maskin, må si at B737-705 med Winglets passer flott, å jeg undrer om ikke LN-TUH er neste maskin inn til doktoren å få påmontert winglets..;)

Takk :) Den LN-TUM har jeg også hatt nærkontakt med ( http://forum.scanair.no/showthread.php?t=37931 ) Var det på "nabofesten" til OSL du var inni den? Stod i kø i en evighet før vi kom oss inn i selve flyet. Men da gadd vi ikke stå der lenger :D

Neida, jeg var på en tur der ute, for en stund siden, å da satte jeg inn i cockpit å slo på strøm og slikt det var gøy det!

Ikke noen forskjell på den og PMDG B737NG! ;)

Flott serie fra OSL. :)

Kjenner det kribler nå for å starte sesongen, satser på at meste av snøen blir borte til påske.

Fine bilder! :) Synes ikke det var så gærne farger at det gjorde noe! Tar du i Raw, så er det enkelt å gjøre fargene bedre etterpå! Tenkt på det?

Back