Noen bilder fra GYD, Azerbadijan

a46z

Newcomer
Tak noen få bilder på flyplassen i Baku. Dette var det rakk før det kom en mann og viftet med fingere og sa no no.
Det siste bildet er ett forsøk på ett bilde av forseglingen som ble satt på alle luker og dører før vi forlot flyet.
 

Attachments

  • IMG_3745.jpg
    IMG_3745.jpg
    23.9 KB · Views: 676
  • IMG_3747.jpg
    IMG_3747.jpg
    41.9 KB · Views: 678
  • IMG_3748.jpg
    IMG_3748.jpg
    44.6 KB · Views: 669
  • IMG_3750.jpg
    IMG_3750.jpg
    52.2 KB · Views: 656
  • IMG_3746.jpg
    IMG_3746.jpg
    45.3 KB · Views: 642
Var med og sørget for at laget kom seg trygt frem og tilbake igjen.
Fikk til og med sett første omgang av kampen før vi måtte stikke tilbake til flyplassen
 
Intressante bilder, takker så mye for disse:) Baku er en destinasjon jeg gjerne kunne tenkt meg og besøkt. Fløy dere TRD-GYD nonstop? Flytid?
 
En full 73G kan vel fly minst 5 timer uten stopp vel?

TRD-GYD vises som 2243 nm, og en fully loaded 737-700 med winglets har en rekkevidde på 3900 nm... Ifølge Wikipedia og Great Circle Mapper.
 
Last edited:
Med fin medvind brukte vi 4 og en halv time ned og fem timer opp igjen. Å ja vi gikk direkte begge veier fra TRD. Kunne fint at greid dette med enda flere pax. Hadde langt fra full tank under turen.
Baku er ett sted det blåser utrolig mye i. Hadde vel stiv kuling hele perioden der nede.
Er ett sted som kan være verdt og få med seg. Vi fikk oss i allefall en aha opplevelse.
 
Gikk det greit med handlingen der nede?

Hadde forresten den store gleden å stå for handlingen av den første Aserbadsjan-maskinen som kom til Norge med en offisiell delegasjon (det første besøkende flyet fra det da nye landet, for alt jeg vet). Det var en Tu-154, med det antagelig mest arrogante og j*****e crewet jeg noensinne har møtt. For en gjeng.
 
Det gikk faktisk overraskende greit. Men det er nok takket være ett utrolig bra forarbeid fra gjengen på kontorene til oss.
Men første spørsmål fra catring da de kom om bord var; Cash og Credit. Så det la jo lista litt. Men alt gikk faktisk på skinner
 
En full 73G kan vel fly minst 5 timer uten stopp vel?

TRD-GYD vises som 2243 nm, og en fully loaded 737-700 med winglets har en rekkevidde på 3900 nm... Ifølge Wikipedia og Great Circle Mapper.
En av LN-TUx maskinene har flydd direkte fra et sted i Afrika (og jeg snakker ikke om Nord-Afrika) til OSL. Det var vel snakk om over 7 timer. Det var da tomt, men alikevel...
Dessuten så er jo deliveries fra BFI til OSL/ARN også et lite stykke ;)
 
Da tenker du kanskje på TUI's tur fra Pointe-Noire (Congo) til OSL. Sammenhengen husker jeg ikke, men den hadde vel to (2) pax... Og flytiden var vel nærmere 8,5 timer.
Utenom den kan jeg nevne et par jeg var med på: Nouadhibou (Mauritania) - OSL (ca 7 t med omlag 100 pax) samt OSL-DBX-BKK-DBX-ARN med flytider på rundt 7 - 7,5 t. GYD - TRF var heller intet problem. Jeg har også en anelse om det ble flydd Kuwait - OSL nonstop men den er jeg ikke sikker på. Men at det ble flydd direkte Dover AFB til OSL med garden, det er jeg helt sikker på.
Alt med BU -705HGW (TUI/J/K).
 
Last edited:
Da tenker du kanskje på TUI's tur fra Pointe-Noire (Congo) til OSL. Sammenhengen husker jeg ikke, men den hadde vel to (2) pax... Og flytiden var vel nærmere 8,5 timer.
Utenom den kan jeg nevne et par jeg var med på: Nouadhibou (Mauritania) - OSL (ca 7 t med omlag 100 pax) samt OSL-DBX-BKK-DBX-ARN med flytider på rundt 7 - 7,5 t. GYD - TRF var heller intet problem. Jeg har også en anelse om det ble flydd Kuwait - OSL nonstop men den er jeg ikke sikker på. Men at det ble flydd direkte Dover AFB til OSL med garden, det er jeg helt sikker på.
Alt med BU -705HGW (TUI/J/K).
Meget mulig Stone. Det var et sted godt nede i Afrika og var planlagt å mellomlande ett eller annet sted, men da de kom opp på cruise så fant de ut at de hadde nok fuel til å komme seg hjem på.

Den turen til BKK, var det i sammenheng med jordskjelvet og flodbølgen der nede?

Beklager OT...
 
Last edited:
Jepp, var flight mech på tur nr.3, med TUI, vi hadde vel 5 turer til BKK og HKT. Litt av en opplevelse...
 
Back
Top