Noen bilder fra Fornebu.

T J Johansen

ScanFlyer Blue
Fant igjen noen gamle bilder tatt på Fornebu i 1986. Dessverre tatt med mitt gamle pocketkamera (en gave fra en gammel tante) som ikke var "state of the art", men jeg håper motivene kan oppveie for kvaliteten.

Cessna172LN-BDXGrenlandFKFornebuN0R.jpg

Cessna180LN-TSDTLvenskjoldFornebuNO.jpg

Cessna180ALN-TSPCasebAviationASForn.jpg

Cessna182ALN-TSBParalift2FornebuNOR.jpg

Cessna185ELN-BFZOlavHovetFornebuNOR.jpg

Cessna206LN-LMHFjellangerWidereForn.jpg

Cessna310NLN-BFBCaprinoCommercialFo.jpg

CessnaF172LN-AFDAscorFlyserviceASFo.jpg

GrummanAA-1CLN-KLARHSvendsenFornebu.jpg

JetFalcon20CCLN-AAAAirExpressASForn.jpg

JetFalcon20CCLN-AACAirExpressASForn.jpg

MS893RallyeLN-BIWOsloFlysenterASFor.jpg

PiperCherokeeArrowSE-FPNFornebuNOR2.jpg

SOCATATB-9LN-KLDHelikopterServiceFK.jpg

Trygve

Fine bilder fra finfin flyplass! :cry:
Noen som har litt historie rundt disse dass-(h)ølene? Unnskyld, Dassaultene? Eller om Air Express?

Hadde min første flytur i LN-TSP, dengang på flottører, fra Fornebu sjøflyhavn og over til 'Kilen'. Det var tøft for en liten gutt på midten av 60-tallet ..... :old

Supre bilder, TJ. Her er det definitivt innholdet som teller, og jeg kommer nok til å laste opp en del bilder som er tatt på 110-film for min egen del. :D

Det ser ut som at bildene er tatt i mars-april, og rett før i alle fall TSP og BFZ blir satt på flottører og dratt ned til "Robinson" for å taxes rundt til Kilen.

Fine bilder fra finfin flyplass! :cry:
Noen som har litt historie rundt disse dass-(h)ølene? Unnskyld, Dassaultene? Eller om Air Express?

Hehe,
Nok til en bok. (eller et hefte):D
Om begge.
Har vel logget ganske mange timer på de fantastiske flyene.

Last edited:
Hehe,
Nok til en bok. (eller et hefte):D
Om begge.
Har vel logget ganske mange timer på de fantastiske flyene.

Ja, dette har vi vel vært inne på for lenge siden alt, at historien om disse flyene i Norge er verdt å dokumentere. AAA var jo dessuten spesiell i utgangspunktet.

Setter det på listen min over drømmeartikler jeg skal skrive til "Flyhistorie" - hvis du ikke vil skrive det selv, da. ;)

Mvh Kristian

Back