• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Noen bilder fra en flott dag på OSL

Fellowship

ScanFlyer Dusty
Medlem
Noen bilder fra en flott dag på OSL

Her er 4 gode eksempler:

Jeg har leeenge gått med en drøm om å få være der når en An-124 lander...
10 minutter etter at jeg var klar, så kom den!!! :D

3418777409_e00c5e7833_o.jpg

3419587236_579b4212a5_o.jpg

RA-82040

3419671314_eea588daf4_o.jpg

OH-SAL kom stupende ned som KF507, med et forum-medlem om bord :)

3418860319_e7409b3515_o.jpg

Så kom denne stilige kjerra, CS-DUA, men ikke for B-gjengen, vel.. ?

And then came the Rednose !
3419587842_6a0c8d7048_o.jpg

A comlpetely new style ona speedbird !?
Det er G-EUUX som har fått denne, helt utenom det vi vanligvis ser fra den kanten. Men stilig var det!

Enjoy!

Re: Noen bilder fra en flott dag på OSL

Supre bilder Fellowship, bilde nr 1 min favoritt her.

Så EUUX i London forleden dag og tenkte at den kanskje forsøker å kamuflere seg som en DY-maskin.

Har den røde nesen noe å gjøre med britenes "Red nose day", som er en stor greie der borte?

Om de beholder den røde snuten frem til juletider vil den sikkert få tilnavnet "Rudolf"...

Stemmningsmessig er vel bilde nr. 1 det beste, men helthetlig synest jeg nr. 3 var bedre. OH-SAL har det tydeligvis travelt med å komme ned. :lol:

Både G-EUUX og G-EUUW har rød snute hvor det står"Red Nose day 2009", og så på Heathrow i helgen flere maskiner, bl.a 747-400 og en 767 fra BA som hadde samme nesen.. Fløy forøvrig med G-EUUW fra OSL-LHR 2/4 som BA767.

Last edited:

Fine motiver og bilder Ole Johan:)

Flotte bilder Ole Johan! Hvilket selskap opererer denne AN-124? Forrige lørdag observerte jeg en tilsvarende maskin fra Antonov Design Bureau, som tok av på 19R. Rett før tok det av en IL-76 på 19L. Etter Antonoven tok det også av en RAF C-130J-30. Samtlige gikk sørøstover.

Espen

Flotte bilder Ole Johan! Hvilket selskap opererer denne AN-124? Forrige lørdag observerte jeg en tilsvarende maskin fra Antonov Design Bureau, som tok av på 19R. Rett før tok det av en IL-76 på 19L. Etter Antonoven tok det også av en RAF C-130J-30. Samtlige gikk sørøstover.

Espen
Takk!
Ikke så lett å finne ut av dette med hvem som operer den, et kjapt google-søk fører raskt til russiske nettsider..
Men det handler om noe som heter 224th Flight Unit... , og det tilhører nok antakeligvis Russian Air Force, om det ikke nå er en egen operativ enhet.. (?)

Morsomt at du stod der og knipset akkurat da jeg kom flyvende med OH-SAL :D

Jeg kan bekrefte at det gikk raskt nedover på innflygningen til OSL Flotte bilder!

Mye bra her! Du burde egentlig ta bilder oftere og legge ut her! :colgate:

BF:cool2

Flott serie Ole Johan, og endelig fikk du AN-124 ;)
Den har jeg selv bare fått 1 gang faktisk gjennom alle disse årene. :drunk:
BA maskinene var knall synes jeg. :)

Meget bra, Ole Johan!!
Hawker'en var jo råtøff med bind foran øynene! :D

Hørt at AN frakter feltsykehus til tsjad? kan det stemme?

Meget flotte bilder Ole Johan - jeg fikk den russeren i går parkert rett over vollen.

osl-003.jpg

Back