• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

No callsign på Flightradar24

LN-KOG

Osapanga chipongwe
Medlem
No callsign på Flightradar24

Jeg har sittet og fulgt noen flighter med dattera til noen venner som flyr hjem med Ethiopian i dag. Mora ble nærmest hysterisk da hun ikke fant flighten, men det er utrolig mange no callsign i dag. Bare rundt Cape Town så jeg 7-8 stykker. Det virker tilfeldig for alle selskapene hadde mange andre flighter med callsign.

Er det som har et forslag til årsak?
 
Re: No callsign på Flightradar24

Fra 'How it works':

In some regions with coverage from several FR24-receivers we also calculate positions of non-ADS-B equipped aircraft with the help of Multilateration (MLAT), by using a method known as Time Difference of Arrival (TDOA). By measuring the the time it takes to receive the signal from aircraft with an older ModeS-transponder, it's possible to calculate the position of these aircraft. Four FR24-receivers or more, receiving signals from the same aircraft, are needed to make MLAT work. MLAT coverage can only be achieved above about 3,000-10,000 feet as the probability that four or more receivers can receive the transponder signal increases with increased altitude.

Most parts of Europe and North America are today covered with MLAT above about 3,000-10,000 feet. There is also some MLAT coverage in Mexico, Brazil, South Africa, India, China, Japan, Taiwan, Thailand, Malaysia, Indonesia, Australia and New Zealand. More areas will get MLAT coverage as we continue to add new receivers to our network.

For mange av disse ser radaren kun fly-id og avreisestasjon (hvis den plukkes opp ved avgang). Viktig å huske at FR24 kun er private stasjoner med de begrensninger dette gir.

https://www.flightradar24.com/how-it-works
 
Re: No callsign på Flightradar24

Jeg er klar over det, men det bruker å være så meget bedre i Sør-Afrika
 
Back
Top